přímo řízených
organizací
za rok 2003
ÚVOD
Zákon č. 218/2000 Sb.,
rozpočtová pravidla republiky, v platném znění a zákon č. 564/1990 Sb., o
státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů, ukládají
správcům rozpočtu kontrolovat
efektivnost hospodaření s rozpočtovými prostředky a provádět jejich
finanční vypořádání. Ke splnění tohoto úkolu a ke zvýšení úrovně řídící práce se každoročně zpracovávají rozbory hospodaření organizací v resortu
MŠMT.
K zajištění ročních
rozborů hospodaření vydává Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
závaznou Osnovu rozborů hospodaření
přímo řízených organizací a ostatních přímo řízených organizací resortu
MŠMT za rok 2003, která se vztahuje též na pedagogická centra.
Hlavní cíle rozborů hospodaření jsou stanoveny v souladu s požadavky
rozpočtových pravidel při kontrole nakládání s rozpočtovými prostředky a
ve vazbě na výkonové ukazatele. Rozbor hospodaření slouží nejen ke kontrole
čerpání prostředků státního rozpočtu, ale též k analýzám stavu a vývoje hospodaření.
Rozbor hospodaření se zpracovává v právním prostředí roku 2003, kdy platí zákon č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů.
V průběhu roku 2000 zůstaly i nadále v působnosti MŠMT PŘO, které podle přílohy č. 2 zákona č. 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky do majetku krajů, nebyly převedeny na kraje z působnosti MŠMT, jež je jejich zřizovatelem. Pro potřeby řídící práce příslušných odborů ministerstva je nezbytné shromažďovat podklady o činnosti a hospodaření organizací. Zpracováním rozborů hospodaření za rok 2000 byl zahájen proces soustavného sledování a získávání podkladů o PŘO a OPŘO a hodnocení jejich činnosti a vývoje hospodaření. Osnova rozborů hospodaření je koncipována tak, aby rozbory podaly ucelenou informaci o hospodaření organizace a zároveň dávají prostor k její prezentaci.
Osnova
rozborů hospodaření za rok 2003 vychází z osnovy rozborů za rok 2002,
která se osvědčila komplexností a postižením problematiky hospodaření
v celé její šíři. Počínaje rozbory hospodaření za rok 2001, je do osnovy
zapracována pasáž, vyplývající z potřeby podrobnějšího komentáře k tabulkám,
jejichž obsah není předmětem hlavních bodů osnovy, ale i dalšího zkvalitňování
hospodaření s prostředky státního rozpočtu. Na základě kladných zkušeností
s rozbory za rok 2002 byla dále prohloubena návaznost tabulek a komentářů
k nim s textovou částí tak, aby se tabulková část
s textovou částí vhodně doplňovaly.
Kvalita rozborů hospodaření bude jedním z ukazatelů hodnocení
ředitelů organizací za rok 2003.
Organizace předají rozbor
hospodaření odboru 44 – státního
závěrečného účtu a metodiky účetnictví ve dvou vyhotoveních v písemné podobě a jednou v elektronické podobě na e-mailovou adresu vysokaj@msmt.cz
(telefonní číslo pro případné dotazy 296 573 108)
do 10.3.2004.
PŘÍMO ŘÍZENÉ ORGANIZACE –
TEXTOVÁ ČÁST
1. Úvod
1.1. Základní
charakteristika organizace
Příspěvková organizace uvede v úvodu stručně svou charakteristiku (IČO, název, sídlo, právní
formu, náplň činnosti, jméno a telefon ředitele a ostatních vedoucích
pracovníků). K tomuto účelu vyplní tabulku na straně 1 (viz příloha osnovy
textové části). Stručně a výstižně zhodnotí
hlavní činnost organizace v uplynulém roce, zaměří se na plnění
stanovených úkolů, uvede hlavní změny v organizační struktuře a další
důležité skutečnosti, které výrazně ovlivnily výsledek hospodaření. Organizace,
která provozuje jinou činnost, uvede i předmět jiné činnosti.
1.2. Tvorba hospodářského
výsledku a plnění závazných ukazatelů
1.3. Plnění nápravných
opatření z rozboru hospodaření za minulý rok
Organizace jmenovitě uvede případná nápravná opatření přijatá v rozboru hospodaření za minulý rok a u každého zhodnotí jeho plnění a přínos pro zlepšení činnosti organizace a výsledků hospodaření v hodnoceném roce. V případě nesplnění opatření uvede důvody, které vedly k nesplnění daného opatření.
Organizace uvede, zda
dodržela následující postup:
2.1. Při
posuzování úspor mzdových nákladů organizace vyloučí nevyčerpané prostředky na platy a ostatní osobní náklady
přidělené v rámci účelových prostředků. Organizace v komentáři
uvede, zda uspořené prostředky na platy a OON spolu se souvisejícími
zákonnými odvody a FKSP odvedla do 15.2.2004 (v rámci vypořádání finančních
vztahů se státním rozpočtem za rok 2003) do státního rozpočtu a o výši odvodu
do státního rozpočtu upraví (sníží) hospodářský výsledek organizace (viz
Tabulka č. 3a – položky upravující hospodářský výsledek). V případě, že
organizace vykázala úsporu účelových
prostředků na financování ostatních běžných výdajů, bude postupovat obdobně
– v komentáři uvede, zda uspořené účelové prostředky na ostatní běžné
výdaje odvedla do 15.2.2004 (v rámci vypořádání finančních vztahů
se státním rozpočtem za rok 2003) do státního rozpočtu a o výši odvodu do
státního rozpočtu upraví (sníží) hospodářský výsledek organizace (viz tabulka
č. 3a – položky upravující hospodářský výsledek). V komentáři bude uveden důvod nečerpání prostředků a dále celkové
vyhodnocení čerpání mzdových prostředků a ostatních neinvestičních nákladů
za rok 2003 a zároveň bude vyhodnocena oblast výnosů organizace.
2.2. Celkový příděl do fondu odměn může činit
nejvýše 80 % zlepţeného hospodářského výsledku příspěvkové organizace, nejvýše
však 80 % limitu prostředků na platy nebo přípustného objemu prostřediů na
platy (podle zákona č. 218/2000 Sb., ve znění zákona č. 187/2001 bod 7).
Organizace může provést
příděl do fondů jen pokud byl uhrazen zhoršený hospodářský výsledek
z předchozího roku, popřípadě let (úhrada zhoršeného hospodářského výsledku
z předcházejícího roku – let –je položkou upravující – snižující –
hospodářský výsledek).
Organizace, která skončila
se zlepšeným hospodářským výsledkem uvede návrhy na příděl do rezervního
fondu (bez omezení) a do fondu reprodukce majetku – dříve FRIM (do výše 25%).
K tomuto účelu slouží tab. č. 3c v tabulkové části.
2.3. Definitivní příděl do peněžních fondů
provede příspěvková organizace na základě schválení výše zlepšeného
hospodářského výsledku zřizovatelem v roce následujícím po roce, kdy
byl zlepšený hospodářský výsledek vytvořen.
2.4. Příslušná
částka na zákonné pojistné a FKSP ve vazbě na oprávněný příděl do fondu odměn musí být převedena do fondu rezervního.
Organizace uvede
komentář k tabulkám č. 3a, b, c.
3. Jiná činnost a další
zdroje
3.1. Jiná činnost
Organizace
v textu vyhodnotí hospodaření v jiné činnosti a specifikuje, jaká
činnost byla předmětem jiné činnosti. Vzhledem k tomu, že výsledky jiné
činnosti nesmí být v ročním úhrnu ztrátové, v případě, že organizace
vykazuje k 31.12. v jiné činnosti ztrátu, v textu uvede, jaká byla
situace k 30.9.2003, zda postupovala v souladu s odst. 2 § 63 zák.
218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, v platném znění, proč došlo ke ztrátě a
zda byla přijata opatření k ukončení jiné činnosti k 31.12.2003.
Kladný hospodářský výsledek z jiné činnosti se
rozděluje do peněžních fondů podle bodu 2 a k jeho užití dochází
v následujícím roce čerpáním peněžních fondů.
3.2. Další zdroje
Organizace uvede, jak bylo naloženo s prostředky
peněžních fondů, zda bylo jejich užití v souladu s rozpočtovými pravidly.
Organizace podrobně zkomentuje
především čerpání fondu odměn.
Organizace uvede
komentář k tabulce č. 5 (v případě jiných zdrojů rozvede jejich
použití v komentáři, v případě fondů organizace uvede, jaké úhrady
byly z fondů hrazeny).
4. Péče o spravovaný majetek
Organizace musí být schopna prokázat stav
státního majetku, který má ve správě a svých závazků. Minimálně je nutno
uvést zhodnocení výsledků inventarizace
(skutečný stav majetku), zjištěné inventarizační rozdíly a jejich vypořádání, stav
vedení evidence a hmotné odpovědnosti osob. Doporučuje se zhodnotit stav a
vývoj zásob. Bude uvedeno datum poslední inventarizace majetku (ze zákona
č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů § 29, odst. 1
vyplývá, že organizace je povinna provádět inventarizaci k okamžiku, ke
kterému sestavuje účetní závěrku).
5. Použití účelových prostředků
Organizace v komentáři rozčlení nedočerpané prostředky u jednotlivých úkolů podle jednotlivých položek rozpočtu tak, jak byly přiděleny (tzn. .platy, OON, odvody, FKSP, OBV).
5.1. Použití účelových prostředků na odstranění povodňových škod 2002
V souvislosti s povodněmi v srpnu 2002 přistoupilo MŠMT ve snaze poskytnout pomoc školám, předškolním a školským zařízením v oblastech postižených povodní k mimořádnému opatření, v němž přehodnotilo priority svých činností a odsunulo plnění některých úkolů. Takto získané prostředky v předpokládaném objemu cca 100 mil. Kč, které byly původně určeny na programové financování (ISPROFIN), byly použity na pomoc při odstraňování škod.
Vzhledem k tomu, že se
jedná o rozpočtové prostředky MŠMT, je možno použít je účelově na výdaje, které lze z rozpočtu MŠMT hradit.
V případě, že organizace
čerpaly prostředky na odstraňování následků povodňových škod ze srpna 2002
v průběhu roku 2003, uvedou toto v komentáři.
5.2. Použití účelových prostředků na zavádění SIP VZ
V tomto bodu organizace uvedou výši prostředků,
které obdržely na financování projektu SIP VZ, výši jejich čerpání a objem prostředků, které nebyly využity a
jakým způsobem byly vráceny MŠMT.
Organizace uvedou důvody, které vedly k nečerpání
celkové výše přidělených prostředků na SIP VZ.
V komentáři čerpání prostředků určených na SIP VZ
organizace vyjdou z komentáře k finančnímu vypořádání vztahů se
státním rozpočtem za rok 2003.
6. Stav pohledávek a závazků
Organizace uvede celkový objem pohledávek a závazků k
31.12.2003 (z účetnictví) a jejich výčet z celkového počtu. Dále se zaměří
na závazky a pohledávky po lhůtě splatnosti v členění do 30 dnů, 60, 90
dnů, do 1 roku a starší 1 roku a vyčíslí dobytné a nedobytné
pohledávky, jejich příčiny a návrh řešení. Stav pohledávek a závazků
významně ovlivňuje finanční situaci organizace. Organizace uvede počet
pohledávek a závazků v soudním řízení a uvede souhrnnou částku
získanou ze soudních sporů za rok 2003 a výši nákladů na soudní spory.
K přehlednému sledování a vyhodnocení pohledávek po lhůtě splatnosti slouží tabulka č. 12 (12a) v tabulkové části, která přehledně postihuje výši pohledávek po lhůtě splatnosti v rozdělení podle výše požadovaných kriterií. V tab. č. 12 (12a) budou organizace uvádět údaje o výši pohledávek po lhůtě splatnosti vždy k 31.12. daného roku.
V textové
části se organizace zaměří na komentování hlavních příčin existence pohledávek
po lhůtě splatnosti, tedy na možnosti splácení nebo případné dohody
s hlavními dlužníky.
Pojem
nedobytné pohledávky vymezuje
Opatření MF č. 50/2000 Sb. (= Opatření MF čj. 283/76
104/2000), Účtová třída 5, Čl. II, bod (5.3), podle něhož „za nedobytnou se
považuje pohledávka na základě prohlášení soudu, resp. potvrzení jiných orgánů
činných v trestním či civilně správním řízení o její nedobytnosti“.
Při
hodnocení závazků po lhůtě
splatnosti se organizace zaměří na hlavní příčiny jejich vzniku a neuhrazování.
7. Peněžní fondy a jejich krytí
Organizace zhodnotí tvorbu a použití peněžních fondů (§
56 až 60 zákona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších
předpisů) a zda bylo hospodaření s FKSP v souladu s vyhláškou č.
114/2002 Sb., o FKSP.
V textu bude u jednotlivých fondů (s výjimkou FKSP) uvedeno, v jaké výši a na jaké účely byly čerpány v nákladech organizace a v jaké výši byly převedeny do výnosů organizace (u FRM pouze v případě použití dle odst. 3 § 58 zák. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, v platném znění). V případě použití RF v průběhu roku 2003 k úhradě potřeb nezajištěných výnosy PO nebo příspěvkem zřizovatele na provoz uvede organizace v komentáři, zda bylo použití RF rozpočtováno (odst. 3, § 57 zák. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, v platném znění).
Zároveň vyhodnotí, zda jsou peněžní fondy kryty
prostředky na účtech organizace. V případě nedostatečného krytí uvede
organizace důvod a navržené opatření k jeho odstranění.
Organizace uvede komentář k tabulkám č. 6, 6a, 7.
8. Ostatní
Organizace uvede komentáře k tabulkám, které se týkají problematik, jimž nejsou věnovány předcházející body osnovy rozboru hospodaření. Především se zaměří na komentáře k problematice čerpání prostředků ISPROFIN (tab. č. 8a, 8b, 9a, 9b), tvorby a čerpání FRM (tab. č. 10) a k tabulkám č. 13 a, b, c Ukazatelé počtu žáků a nákladovosti atd.
Organizace v této části provede vyhodnocení dosažených výnosů – provede specifikaci výnosů podle jednotlivých druhů, zejména u tržeb za vlastní výrobky, z prodeje služeb, zúčtování fondů a u jiných ostatních výnosů.
9. Závěr
Organizace shrne hlavní
problémy, které se vyskytly v hospodaření v roce 2003, zejména uvede
příčiny případného záporného hospodářského výsledku, pokud byl vykázán. Dále
uvede návrhy na opatření ke zlepšení hospodaření pro následující období. Zaměří
se zejména na zlepšení hospodářského výsledku v následujícím období a
na opatření k pokrytí ztráty z minulých let, pokud ji vykazuje.
tab. č. 1: Výkaz zisku a ztráty
tab. č. 2: Základní údaje o hospodaření organizace
tab. č. 2a: Plnění závazných
ukazatelů
tab. č. 3a: Upravený hospodářský
výsledek
tab. č. 3b: Krytí zhoršeného
hospodářského výsledku
tab. č. 3c: Návrh na rozdělení
zlepšeného hospodářského výsledku
tab. č. 4: Přehled o čerpání účelových prostředků
poskytnutých organizaci
tab. č. 5: Jiné a doplňkové zdroje
tab. č. 6: Peněžní fondy
tab. č. 6a: Tvorba peněžních fondů
tab. č. 7: Krytí účtů peněžních fondů
tab. č. 8a: Kapitálové náklady na
programové financování ISPROFIN
tab. č. 8b: Zdroje financování
kapitálových nákladů na programové financování
ISPROFIN
tab. č. 9a: Neinvestiční náklady na
programové financování ISPROFIN
tab. č. 9b: Zdroje financování
neinvestičních nákladů na programové financování
ISPROFIN
tab. č. 10: Přehled o tvorbě a užití
FRIM organizace
tab. č. 11: Finanční prostředky poskytnuté a čerpané v rámci programů PHARE
a programů dalších
mezinárodních institucí v letech 2001, 2002 a 2003
tab. č. 12: Stav pohledávek po lhůtě
splatnosti
tab. č. 12a: Stav pohledávek po
lhůtě splatnosti
tab. č. 13a: Ukazatelé počtu žáků a
nákladovosti (pro školu a školské zařízení)
tab. č. 13b: Ukazatelé počtu žáků a
nákladovosti (pro DDÚ, DÚM, DVÚ a VÚM)
tab. č. 13c: Ukazatelé počtu žáků a
nákladovosti (pro školní jídelny)
Při vyplňování tabulek jsou organizace povinny dbát na shodu údajů uváděných v účetním výkaznictví, finančním vypořádání, event. dalších podkladech, s údaji uváděnými v rozborech hospodaření. Případný nesoulad je třeba vždy okomentovat.
Tabulka č. 1:
- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě
desetinná místa,
- údaje v tabulce se musí rovnat údajům ve
„Výkazu zisku a ztráty (Úč OÚPO 4 - 02)“,
- komentář uveďte v textové části bod 2. Hospodářský
výsledek a jeho použití. a bod 3.1. Jiná činnost.
Tabulka č. 2:
- údaje o počtech zaměstnanců se musí rovnat údajům
o skutečnosti v tab. č. 13,
- počet zaměstnanců musí navazovat na výkazy:
- PŘO - P1-04, oddíl I., ř. 0102 až 0104
- OPŘO - P1a-04, oddíl III., sl. 2
- údaje o výnosech a nákladech a hospodářském
výsledku musí navazovat na údaje v tab. č. 1. Organizace uvede hospodářský
výsledek po zdanění (tab. č. 1 ř. 62), případné
zdanění (tab. č. 1 ř. 60 a 61) se připočte
k nákladům,
- finanční ukazatele se vyplňují v tis. Kč na
dvě desetinná místa.
Tabulka č. 2a:
- upozornění
pro OPŘO: organizace
musí zvolit správnou tabulku z dvojice tabulek, protože pedagogická centra a VKC MŠMT Telč nemají
rozepsány stejné závazné ukazatele jako zbývající OPŘO,
- finanční
ukazatele uvádějte v Kč
- organizace vyplní údaje v tabulce na dvě
desetinná místa,
- počet zaměstnanců musí navazovat na výkazy:
- PŘO - P1-04, oddíl I., ř. 0103
- OPŘO - P1a-04, oddíl III., sl. 2, ř. 0307
- komentář uveďte v textové části bod 1.2. Tvorba
hospodářského výsledku a plnění závazných ukazatelů,
- organizace
v komentáři uvede členění provozní dotace dle jednotlivých správců
rozpočtových prostředků (např. provozní dotaci financujícího útvaru MŠMT, a
další specifické prostředky např. na prevenci kriminality, drogové závislosti,
na vědu a výzkum…),
- OPŘO a PC
zpracují jednotlivé tabulky za provozní dotaci i každý jednotlivý účelový úkol
samostatně (tzn. Kolik úkolů, tolik vyplní tabulek) – v záhlaví tabulky
uvede název úkolu; kromě toho organizace zpracuje 1 sumární tabulku za veškeré
příspěvky ze státního rozpočtu, u které v záhlaví uvede, že se jedná o
„sumář“, komentáře budou zpracovány k jednotlivým úkolům.
Tabulky č. 3a,
b, c:
- údaje o hospodářském výsledku musí navazovat na
Výkaz zisku a ztráty,
- tabulky jsou převzaty z „Finančního
vypořádání vztahů příspěvkových organizací se státním rozpočtem za rok 2003“
(dále jen „vypořádání“), a proto údaje zde uvedené se musí rovnat údajům
uvedeným ve finančním vypořádání vztahů příspěvkových organizací se státním
rozpočtem,
- komentář uveďte v textové části bod 2. Hospodářský
výsledek a jeho použití. Problematika zúčtování je předmětem samostatného
materiálu „vypořádání“, kde je dostatečně popsána včetně komentáře. Organizace
proto mohou vycházet z textu uvedeném v materiálu
o „vypořádání“.
Tabulka č. 4:
- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě
desetinná místa,
- při vyplňování je nutné dbát na rozlišení
účelových prostředků, které organizace obdržely od MŠMT, a to v členění předepsaném v tabulce a dle
jednotlivých správců rozpočtových prostředků, a ostatních subjektů v členění na účelové prostředky obdržené
podle těchto subjektů, jak jest v tabulce závazně předepsáno,
- v části týkající se ostatních zdrojů celkem organizace jmenovitě uvedou jednotlivé
zdroje v členění na jednotlivé akce, na něž byly (případně měly být)
účelové prostředky použity,
- ve sloupci 5 uvádějte pouze skutečně vyčerpané účelové prostředky, tzn. že sloupec 5 bude maximálně roven údaji ve sloupci 4,
- komentář uveďte v textové části bod 5. Použití
účelových prostředků a uveďte, jak bylo naloženo s nevyčerpanými
prostředky.
Tabulka č. 5:
- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná
místa,
- prostředky z jiné činnosti organizace vykážou
pouze při použití na krytí ztráty,
- prostředky rezervního fondu vázané smlouvami o
sdružení uveďte v případě, že jste schopni toto rozlišit,
- prostředky rezervního fondu obdržené formou
příspěvků a darů od fyzických a právnických osob uveďte v případě, že jste
schopni toto rozlišit,
- komentář uveďte v textové části bod 3.2. Další
zdroje.
Tabulka č. 6:
- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná
místa,
- údaje o stavech prostředků v peněžních
fondech k 1.1. a 31.12. se musí rovnat údajům ve výkazu „Rozvaha (Úč OÚPO 3 – 02)“,
- údaje ve sloupci 3 „Tvorba“ se musí rovnat údajům
v tab. č. 6a sl. 4 „Tvorba celkem“,
- komentář uveďte v textové části bod 7. Peněžní
fondy a jejich krytí.
Tabulka č. 6a:
- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná
místa,
- ve sl. 3 organizace
vyplní pouze údaj za FKSP, a to doúčtování
přídělu peněžních prostředků provedeného na základě skutečného čerpání
mzdových prostředků v roce 2002. Údaj se týká roku 2002, a tudíž nemá vazbu na příděl za rok 2003,
- sl. 4 je součtem sl. 1 a 2,
- komentář uveďte v textové části bod 7. Peněžní
fondy a jejich krytí.
- na tabulku
navazují podrobněji tabulky č. 10 a 11
Tabulka č. 7:
- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná
místa,
- komentář uveďte v textové části bod 7. Peněžní
fondy a jejich krytí,
- v komentáři uveďte i případný nesoulad mezi stavem prostředků ve
fondech a výší prostředků na bankovních účtech k 31.12.2003 způsobený časovým posunem účetní závěrky
a doúčtováním plateb po skončení sledovaného roku.
Tabulky č. 8a,
b, 9a, b:
- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě
desetinná místa,
- organizace
zpracuje jednotlivé tabulky za každý ISPROFIN samostatně (tzn. kolik akcí ISPROFIN,
tolik vyplněných tabulek) – v záhlaví
tabulky uvede číslo ISPROFIN a název akce; kromě toho organizace zpracuje 1
sumární tabulku, u které v záhlaví uvede, že se jedná o „sumář“; komentáře
budou zpracovány k jednotlivým akcím ISPROFIN, bude zhodnoceno čerpání
prostředků ze státního rozpočtu (individuální dotace, systémové dotace) a čerpání FRM organizace (u SZNN bude
uveden výčet pořízených strojů a zařízení),
- pokyny pro vyplnění jsou uvedeny pod tabulkami pro
lepší orientaci zpracovatele,
- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní.
Tabulka č. 10:
- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná
místa,
- tabulka navazuje na tab. č. 6a, 6b a je jejich
podrobnějším rozepsáním,
- ve zdrojích FRM nebudou zahrnuty investiční dotace
ze státního rozpočtu,
- stav k 1.1.2002 a zůstatek k 31.12.2002 bude
shodný s údaji uvedenými v tab. č. 6,
- sl. 7 bude obsahovat
údaje o použití prostředků FRM na financování:
- neinvestičních výdajů spojených s realizací investičních stavebních akcí, tj. oprav, údržby a prvotního vybavení
-
výdajů spojených s realizací neinvestičních stavebních akcí
- vazba: (sl. 10 – sl. 7) v tab. č. 10 = ř. 3, sl. 2 v tab. č. 8,
- sl. 12 je shodný
s údajem v tab. č. 7,
- k údajům ve sl. 9
„Ostatní použití“ bude uvedena jejich bližší specifikace v komentáři,
- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní,
- pokyny pro vyplnění jsou rovněž uvedeny pod
tabulkou pro lepší orientaci zpracovatele,
- údaje za předcházející roky musí navazovat na
rozbory hospodaření z minulých let.
Tabulka č. 11:
- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě
desetinná místa,
- instrukce potřebné k vyplnění jsou uvedeny
pod tabulkou pro lepší orientaci zpracovatele,
- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní.
Tabulka č. 12:
- tabulka se vyplňuje v Kč,
- organizace uvede pohledávky, které jsou zahrnuty
v ROZVAZE (zde musí být
vykázány i pohledávky, které organizace mohou vést v průběhu roku
v operativní evidenci - pohledávky za neplatiči, kteří neplatí předepsané
úhrady (z rozhodnutí soudu, či jiného důvodu) za osoby svěřené do péče
zařízení (u PŘO tzv. ošetřovné),
- dobytné pohledávky rozdělte podle doby, která
uplynula od data splatnosti, jak jest uvedeno pod tabulkou a předepsáno v
tabulce v ř. 2 až 6,
- pojem nedobytné pohledávky je blíže popsán
v osnově textové rozboru části bod 6 Stav pohledávek a závazků,
- komentář uveďte v textové části bod 6. Stav
pohledávek a závazků.
Tabulka č.
12a:
- tabulku vyplní pouze přímo řízené organizace, nikoliv OPŘO a pedagogická centra,
- tabulka se vyplňuje v Kč,
- organizace uvede pohledávky za neplatiči, kteří
neplatí předepsané úhrady (z rozhodnutí soudu, či jiného důvodu) za osoby
svěřené do péče zařízení (tzv. ošetřovné),
- komentář uveďte v textové části bod 6. Stav
pohledávek a závazků.
Tabulka č.
13a, b, c:
- tabulky vyplňují pouze přímo řízené organizace, nikoliv OPŘO a pedagogická centra,
- tabulky se vyplňují na dvě desetinná místa,
- přímo na formulářích tabulek (pod nadpisem) je
uvedeno, za který typ školy, event. zařízení je
tabulka vyplňována, další pokyny k vyplnění obsahu jsou pod tabulkami,
- upozorňujeme organizace, že tyto tabulky se v této podobě vyplňují až od rozborů hospodaření za rok 2001, tedy odlišně než v předchozích letech (např. do roku 1999 pro potřeby školských úřadů),
- tabulky se vyplňují za každý typ školy a zařízení
samostatně. Organizace, proto vyplní tolik tabulek, kolik provozuje typů škol a
zařízení (ve shodě s paragrafovým rozpisem rozpočtu).. V případech,
kdy nelze odlišit výdaje apod. podle jednotlivých typů škol a zařízení, je
nutné přistoupit k rozklíčování na základě
kvalifikovaného odhadu podle konkrétních podmínek organizace,
- údaje o počtech pracovníků a mzdách musí navazovat
na výkaz P1-04,
- údaje o počtech žáků, svěřenců, strávníků atd.
musí odpovídat údajům v příslušných výkazech (např. výkazy řady Škol
(MŠMT) V - 4-01, 14-01, 34-01, 17-01 atd.),
- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní.