Č.j.: 28 809/2003-44

 

 

 

 

 

 

Osnova rozborů hospodaření

přímo řízených organizací

za rok 2003

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Č.j.: 28 809/2003-44

 

ÚVOD

 

Zákon č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla republiky, v platném znění a zákon č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství, ve znění pozdějších předpisů, ukládají správcům rozpočtu kontrolovat efektivnost hospodaření s rozpočtovými prostředky a provádět jejich finanční vypořádání. Ke splnění tohoto úkolu a ke zvýšení úrovně řídící práce se každoročně zpracovávají rozbory hospodaření organizací v resortu MŠMT.

 

K zajištění ročních rozborů hospodaření vydává Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy závaznou Osnovu rozborů hospodaření přímo řízených organizací a ostatních přímo řízených organizací resortu MŠMT za rok 2003, která se vztahuje též na pedagogická centra.

 

Hlavní cíle rozborů hospodaření jsou stanoveny v souladu s požadavky rozpočtových pravidel při kontrole nakládání s rozpočtovými prostředky a ve vazbě na výkonové ukazatele. Rozbor hospodaření slouží nejen ke kontrole čerpání prostředků státního rozpočtu, ale též k analýzám stavu a vývoje hospodaření.

 

Rozbor hospodaření se zpracovává v právním prostředí roku 2003, kdy platí zákon č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů.

 

V průběhu roku 2000 zůstaly i nadále v působnosti MŠMT PŘO, které podle přílohy č. 2 zákona č. 157/2000 Sb., o přechodu některých věcí, práv a závazků z majetku České republiky do majetku krajů, nebyly převedeny na kraje z působnosti MŠMT, jež je jejich zřizovatelem. Pro potřeby řídící práce příslušných odborů ministerstva je nezbytné shromažďovat podklady o činnosti a hospodaření organizací. Zpracováním rozborů hospodaření za rok 2000 byl zahájen proces soustavného sledování a získávání podkladů o PŘO a OPŘO a hodnocení jejich činnosti a vývoje hospodaření. Osnova rozborů hospodaření je koncipována tak, aby rozbory podaly ucelenou informaci o hospodaření organizace a zároveň dávají prostor k její prezentaci.

 

Osnova rozborů hospodaření za rok 2003 vychází z osnovy rozborů za rok 2002, která se osvědčila komplexností a postižením problematiky hospodaření v celé její šíři. Počínaje rozbory hospodaření za rok 2001, je do osnovy zapracována pasáž, vyplývající z potřeby podrobnějšího komentáře k tabulkám, jejichž obsah není předmětem hlavních bodů osnovy, ale i dalšího zkvalitňování hospodaření s prostředky státního rozpočtu. Na základě kladných zkušeností s rozbory za rok 2002 byla dále prohloubena návaznost tabulek a komentářů k nim s textovou částí tak, aby se tabulková část s textovou částí vhodně doplňovaly.

 

Kvalita rozborů hospodaření bude jedním z ukazatelů hodnocení ředitelů organizací za rok 2003.

 

Organizace předají rozbor hospodaření odboru 44 – státního závěrečného účtu a metodiky účetnictví ve dvou vyhotoveních v písemné podobě a jednou v elektronické podobě na e-mailovou adresu vysokaj@msmt.cz (telefonní číslo pro případné dotazy 296 573 108)

do 10.3.2004.

 

Č. j.: 28 809/2003-44

 

 

PŘÍMO ŘÍZENÉ ORGANIZACE – TEXTOVÁ ČÁST

 

1. Úvod

         

1.1. Základní charakteristika organizace

 

          Příspěvková organizace uvede v úvodu stručně svou charakteristiku (IČO, název, sídlo, právní formu, náplň činnosti, jméno a telefon ředitele a ostatních vedoucích pracovníků). K tomuto účelu vyplní tabulku na straně 1 (viz příloha osnovy textové části). Stručně a výstižně zhodnotí hlavní činnost organizace v uplynulém roce, zaměří se na plnění stanovených úkolů, uvede hlavní změny v organizační struktuře a další důležité skutečnosti, které výrazně ovlivnily výsledek hospodaření. Organizace, která provozuje jinou činnost, uvede i předmět jiné činnosti.

 

1.2. Tvorba hospodářského výsledku a plnění závazných ukazatelů

 

          Organizace zhodnotí celkovou výši nákladů a výnosů v roce 2003, zkomentuje plnění závazných ukazatelů (viz. tab. č. 2a) a vyhodnotí celkový vývoj finančních i výkonových ukazatelů ve srovnání s minulým obdobím.

 

1.3. Plnění nápravných opatření z rozboru hospodaření za minulý rok

 

          Organizace jmenovitě uvede případná nápravná opatření přijatá v rozboru hospodaření za minulý rok a u každého zhodnotí jeho plnění a přínos pro zlepšení činnosti organizace a výsledků hospodaření v hodnoceném roce. V případě nesplnění opatření uvede důvody, které vedly k nesplnění daného opatření.

 

2. Hospodářský výsledek a jeho použití

 

       Organizace uvede, zda dodržela následující postup:

 

2.1. Při posuzování úspor mzdových nákladů organizace vyloučí nevyčerpané prostředky na platy a ostatní osobní náklady přidělené v rámci účelových prostředků. Organizace v komentáři uvede, zda uspořené prostředky na platy a OON spolu se souvisejícími zákonnými odvody a FKSP odvedla do 15.2.2004 (v rámci vypořádání finančních vztahů se státním rozpočtem za rok 2003) do státního rozpočtu a o výši odvodu do státního rozpočtu upraví (sníží) hospodářský výsledek organizace (viz Tabulka č. 3a – položky upravující hospodářský výsledek). V případě, že organizace vykázala úsporu účelových prostředků na financování ostatních běžných výdajů, bude postupovat obdobně – v komentáři uvede, zda uspořené účelové prostředky na ostatní běžné výdaje odvedla do 15.2.2004 (v rámci vypořádání finančních vztahů se státním rozpočtem za rok 2003) do státního rozpočtu a o výši odvodu do státního rozpočtu upraví (sníží) hospodářský výsledek organizace (viz tabulka č. 3a – položky upravující hospodářský výsledek). V komentáři bude uveden důvod nečerpání prostředků a dále celkové vyhodnocení čerpání mzdových prostředků a ostatních neinvestičních nákladů za rok 2003 a zároveň bude vyhodnocena oblast výnosů organizace.

 

2.2. Celkový příděl do fondu odměn může činit nejvýše 80 % zlepţeného hospodářského výsledku příspěvkové organizace, nejvýše však 80 % limitu prostředků na platy nebo přípustného objemu prostřediů na platy (podle zákona č. 218/2000 Sb., ve znění zákona č. 187/2001 bod 7).

 

Organizace může provést příděl do fondů jen pokud byl uhrazen zhoršený hospodářský výsledek z předchozího roku, popřípadě let (úhrada zhoršeného hospodářského výsledku z předcházejícího roku – let –je položkou upravující – snižující – hospodářský výsledek).

 

Organizace, která skončila se zlepšeným hospodářským výsledkem uvede návrhy na příděl do rezervního fondu (bez omezení) a do fondu reprodukce majetku – dříve FRIM (do výše 25%). K tomuto účelu slouží tab. č. 3c v tabulkové části.

 

2.3. Definitivní příděl do peněžních fondů provede příspěvková organizace na základě schválení výše zlepšeného hospodářského výsledku zřizovatelem v roce následujícím po roce, kdy byl zlepšený hospodářský výsledek vytvořen.

 

2.4. Příslušná částka na zákonné pojistné a FKSP ve vazbě na oprávněný příděl do fondu odměn musí být převedena do fondu rezervního.

 

          Organizace uvede komentář k tabulkám č. 3a, b, c.

 

3. Jiná činnost a další zdroje

 

3.1. Jiná činnost

 

            Organizace v textu vyhodnotí hospodaření v jiné činnosti a specifikuje, jaká činnost byla předmětem jiné činnosti. Vzhledem k tomu, že výsledky jiné činnosti nesmí být v ročním úhrnu ztrátové, v případě, že organizace vykazuje k 31.12. v jiné činnosti ztrátu, v textu uvede, jaká byla situace k 30.9.2003, zda postupovala v souladu s odst. 2 § 63 zák. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, v platném znění, proč došlo ke ztrátě a zda byla přijata opatření k ukončení jiné činnosti k 31.12.2003.

 

            Kladný hospodářský výsledek z jiné činnosti se rozděluje do peněžních fondů podle bodu 2 a k jeho užití dochází v následujícím roce čerpáním peněžních fondů.

 

3.2. Další zdroje

 

            Organizace uvede, jak bylo naloženo s prostředky peněžních fondů, zda bylo jejich užití v souladu s rozpočtovými pravidly.

 

            Organizace podrobně zkomentuje především čerpání fondu odměn.

 

            Organizace uvede komentář k tabulce č. 5 (v případě jiných zdrojů rozvede jejich použití v komentáři, v případě fondů organizace uvede, jaké úhrady byly z fondů hrazeny).

 

 

4. Péče o spravovaný majetek

 

     Organizace musí být schopna prokázat stav státního majetku, který má ve správě a svých závazků. Minimálně je nutno uvést zhodnocení výsledků inventarizace (skutečný stav majetku), zjištěné inventarizační rozdíly a jejich vypořádání, stav vedení evidence a hmotné odpovědnosti osob. Doporučuje se zhodnotit stav a vývoj zásob. Bude uvedeno datum poslední inventarizace majetku (ze zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, ve znění pozdějších předpisů § 29, odst. 1 vyplývá, že organizace je povinna provádět inventarizaci k okamžiku, ke kterému sestavuje účetní závěrku).

 

5. Použití účelových prostředků

 

            Organizace uvede jednotlivé akce, na něž byly účelové prostředky přiděleny a výši jejich čerpání. V komentáři k tab. č. 4 uvede, jak bylo s přidělenými prostředky naloženo. V případě nedočerpání prostředků v plné výši, bude uveden důvod nedočerpání těchto prostředků a způsob jejich odvodu na depozitní účet MŠMT v termínu určeném v pokynu k zúčtování finančních vztahů se státním rozpočtem za rok 2003 a potvrdí odvod nevyčerpaných prostředků do státního rozpočtu.

 

            Organizace v komentáři rozčlení nedočerpané prostředky u jednotlivých úkolů podle jednotlivých položek rozpočtu tak, jak byly přiděleny (tzn. .platy, OON, odvody, FKSP, OBV).

 

5.1. Použití účelových prostředků na odstranění povodňových škod 2002

 

V souvislosti s povodněmi v srpnu 2002 přistoupilo MŠMT ve snaze poskytnout pomoc školám, předškolním a školským zařízením v oblastech postižených povodní k mimořádnému opatření, v němž přehodnotilo priority svých činností a odsunulo plnění některých úkolů. Takto získané prostředky v předpokládaném objemu cca 100 mil. Kč, které byly původně určeny na programové financování (ISPROFIN), byly použity na pomoc při odstraňování škod.

 

Vzhledem k tomu, že se jedná o rozpočtové prostředky MŠMT, je možno použít je účelově na výdaje, které lze z rozpočtu MŠMT hradit.

 

            V případě, že organizace čerpaly prostředky na odstraňování následků povodňových škod ze srpna 2002 v průběhu roku 2003, uvedou toto v komentáři.

 

5.2. Použití účelových prostředků na zavádění SIP VZ

 

            V tomto bodu organizace uvedou výši prostředků, které obdržely na financování projektu SIP VZ, výši jejich čerpání  a objem prostředků, které nebyly využity a jakým způsobem byly vráceny MŠMT.

 

            Organizace uvedou důvody, které vedly k nečerpání celkové výše přidělených prostředků na SIP VZ.

 

            V komentáři čerpání prostředků určených na SIP VZ organizace vyjdou z komentáře k finančnímu vypořádání vztahů se státním rozpočtem za rok 2003.

 

6. Stav pohledávek a závazků

 

Organizace uvede celkový objem pohledávek a závazků k 31.12.2003 (z účetnictví) a jejich výčet z celkového počtu. Dále se zaměří na závazky a pohledávky po lhůtě splatnosti v členění do 30 dnů, 60, 90 dnů, do 1 roku a starší 1 roku a vyčíslí dobytné a nedobytné pohledávky, jejich příčiny a návrh řešení. Stav pohledávek a závazků významně ovlivňuje finanční situaci organizace. Organizace uvede počet pohledávek a závazků v soudním řízení a uvede souhrnnou částku získanou ze soudních sporů za rok 2003 a výši nákladů na soudní spory.

 

            K přehlednému sledování a vyhodnocení pohledávek po lhůtě splatnosti slouží tabulka č. 12 (12a) v tabulkové části, která přehledně postihuje výši pohledávek po lhůtě splatnosti v rozdělení podle výše požadovaných kriterií. V tab. č. 12 (12a) budou organizace uvádět údaje o výši pohledávek po lhůtě splatnosti vždy k 31.12. daného roku.

 

            V textové části se organizace zaměří na komentování hlavních příčin existence pohledávek po lhůtě splatnosti, tedy na možnosti splácení nebo případné dohody s hlavními dlužníky.

 

            Pojem nedobytné pohledávky vymezuje Opatření MF č. 50/2000 Sb. (= Opatření MF čj. 283/76 104/2000), Účtová třída 5, Čl. II, bod (5.3), podle něhož „za nedobytnou se považuje pohledávka na základě prohlášení soudu, resp. potvrzení jiných orgánů činných v trestním či civilně správním řízení o její nedobytnosti“.

 

            Při hodnocení závazků po lhůtě splatnosti se organizace zaměří na hlavní příčiny jejich vzniku a neuhrazování.

 

7. Peněžní fondy a jejich krytí

 

            Organizace zhodnotí tvorbu a použití peněžních fondů (§ 56 až 60 zákona č. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, ve znění pozdějších předpisů) a zda bylo hospodaření s FKSP v souladu s vyhláškou č. 114/2002 Sb., o FKSP.

 

            V textu bude u jednotlivých fondů (s výjimkou FKSP) uvedeno, v jaké výši a na jaké účely byly čerpány v nákladech organizace a v jaké výši byly převedeny do výnosů organizace (u FRM pouze v případě použití dle odst. 3 § 58 zák. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, v platném znění). V případě použití RF v průběhu roku 2003 k úhradě potřeb nezajištěných výnosy PO nebo příspěvkem zřizovatele na provoz uvede organizace v komentáři, zda bylo použití RF rozpočtováno (odst. 3, § 57 zák. 218/2000 Sb., rozpočtová pravidla, v platném znění).

 

            Zároveň vyhodnotí, zda jsou peněžní fondy kryty prostředky na účtech organizace. V případě nedostatečného krytí uvede organizace důvod a navržené opatření k jeho odstranění.

 

Organizace uvede komentář k tabulkám č. 6, 6a, 7.

 

 

 

 

8. Ostatní

 

Organizace uvede komentáře k tabulkám, které se týkají problematik, jimž nejsou věnovány předcházející body osnovy rozboru hospodaření. Především se zaměří na komentáře k problematice čerpání prostředků ISPROFIN (tab. č. 8a, 8b, 9a, 9b), tvorby a čerpání FRM (tab. č. 10) a k tabulkám č. 13 a, b, c Ukazatelé počtu žáků a nákladovosti atd.

 

Organizace v této části provede vyhodnocení dosažených výnosů – provede specifikaci výnosů podle jednotlivých druhů, zejména u tržeb za vlastní výrobky, z prodeje služeb, zúčtování fondů a u jiných ostatních výnosů.

 

9. Závěr

 

            Organizace shrne hlavní problémy, které se vyskytly v hospodaření v roce 2003, zejména uvede příčiny případného záporného hospodářského výsledku, pokud byl vykázán. Dále uvede návrhy na opatření ke zlepšení hospodaření pro následující období. Zaměří se zejména na zlepšení hospodářského výsledku v následujícím období a na opatření k pokrytí ztráty z minulých let, pokud ji vykazuje.

 

 

Tabulková část:

 

Obsah:

           

            Pokyny k vyplňování tabulkové části

            tab. č. 1:   Výkaz zisku a ztráty

            tab. č. 2:   Základní údaje o hospodaření organizace

            tab. č. 2a: Plnění závazných ukazatelů

            tab. č. 3a: Upravený hospodářský výsledek

            tab. č. 3b: Krytí zhoršeného hospodářského výsledku

            tab. č. 3c: Návrh na rozdělení zlepšeného hospodářského výsledku

            tab. č. 4:   Přehled o čerpání účelových prostředků poskytnutých organizaci

            tab. č. 5:   Jiné a doplňkové zdroje

            tab. č. 6:   Peněžní fondy

            tab. č. 6a: Tvorba peněžních fondů

            tab. č. 7:   Krytí účtů peněžních fondů

            tab. č. 8a: Kapitálové náklady na programové financování ISPROFIN

            tab. č. 8b: Zdroje financování kapitálových nákladů na programové financování

                             ISPROFIN

            tab. č. 9a: Neinvestiční náklady na programové financování ISPROFIN

            tab. č. 9b: Zdroje financování neinvestičních nákladů na programové financování

                             ISPROFIN

            tab. č. 10: Přehled o tvorbě a užití FRIM organizace

            tab. č. 11: Finanční prostředky poskytnuté a čerpané v rámci programů PHARE

                             a programů dalších mezinárodních institucí v letech 2001, 2002 a 2003

            tab. č. 12: Stav pohledávek po lhůtě splatnosti

            tab. č. 12a: Stav pohledávek po lhůtě splatnosti

            tab. č. 13a: Ukazatelé počtu žáků a nákladovosti (pro školu a školské zařízení)

            tab. č. 13b: Ukazatelé počtu žáků a nákladovosti (pro DDÚ, DÚM, DVÚ a VÚM)

            tab. č. 13c: Ukazatelé počtu žáků a nákladovosti (pro školní jídelny)

 

Pokyny k vyplňování tabulkové části

 

 

Při vyplňování tabulek jsou organizace povinny dbát na shodu údajů uváděných v účetním výkaznictví, finančním vypořádání, event. dalších podkladech, s údaji uváděnými v rozborech hospodaření. Případný nesoulad je třeba vždy okomentovat.

 

Tabulka č. 1:

 

- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě desetinná místa,

- údaje v tabulce se musí rovnat údajům ve „Výkazu zisku a ztráty (Úč OÚPO 4 - 02)“,

- komentář uveďte v textové části bod 2. Hospodářský výsledek a jeho použití. a bod 3.1. Jiná činnost.

 

Tabulka č. 2:

 

- údaje o počtech zaměstnanců se musí rovnat údajům o skutečnosti v tab. č. 13,

- počet zaměstnanců musí navazovat na výkazy:

            - PŘO - P1-04, oddíl I., ř. 0102 až 0104

            - OPŘO - P1a-04, oddíl III., sl. 2

- údaje o výnosech a nákladech a hospodářském výsledku musí navazovat na údaje v tab. č. 1. Organizace uvede hospodářský výsledek po zdanění (tab. č. 1 ř. 62), případné zdanění (tab. č. 1 ř. 60 a 61) se připočte k nákladům,

- finanční ukazatele se vyplňují v tis. Kč na dvě desetinná místa.

 

Tabulka č. 2a:

 

- upozornění pro OPŘO: organizace musí zvolit správnou tabulku z dvojice tabulek, protože pedagogická centra a VKC MŠMT Telč nemají rozepsány stejné závazné ukazatele jako zbývající OPŘO,

- finanční ukazatele uvádějte v Kč

- organizace vyplní údaje v tabulce na dvě desetinná místa,

- počet zaměstnanců musí navazovat na výkazy:

            - PŘO - P1-04, oddíl I., ř. 0103

            - OPŘO - P1a-04, oddíl III., sl. 2, ř. 0307

- komentář uveďte v textové části bod 1.2. Tvorba hospodářského výsledku a plnění závazných ukazatelů,

- organizace v komentáři uvede členění provozní dotace dle jednotlivých správců rozpočtových prostředků (např. provozní dotaci financujícího útvaru MŠMT, a další specifické prostředky např. na prevenci kriminality, drogové závislosti, na vědu a výzkum…),

- OPŘO a PC zpracují jednotlivé tabulky za provozní dotaci i každý jednotlivý účelový úkol samostatně (tzn. Kolik úkolů, tolik vyplní tabulek) – v záhlaví tabulky uvede název úkolu; kromě toho organizace zpracuje 1 sumární tabulku za veškeré příspěvky ze státního rozpočtu, u které v záhlaví uvede, že se jedná o „sumář“, komentáře budou zpracovány k jednotlivým úkolům.

 

Tabulky č. 3a, b, c:

 

- údaje o hospodářském výsledku musí navazovat na Výkaz zisku a ztráty,

- tabulky jsou převzaty z „Finančního vypořádání vztahů příspěvkových organizací se státním rozpočtem za rok 2003“ (dále jen „vypořádání“), a proto údaje zde uvedené se musí rovnat údajům uvedeným ve finančním vypořádání vztahů příspěvkových organizací se státním rozpočtem,

- komentář uveďte v textové části bod 2. Hospodářský výsledek a jeho použití. Problematika zúčtování je předmětem samostatného materiálu „vypořádání“, kde je dostatečně popsána včetně komentáře. Organizace proto mohou vycházet z textu uvedeném v materiálu o „vypořádání“.

 

Tabulka č. 4:

 

- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě desetinná místa,

- při vyplňování je nutné dbát na rozlišení účelových prostředků, které organizace obdržely od MŠMT, a to v členění předepsaném v tabulce a dle jednotlivých správců rozpočtových prostředků, a ostatních subjektů v členění na účelové prostředky obdržené podle těchto subjektů, jak jest v tabulce závazně předepsáno,

- v části týkající se ostatních zdrojů celkem organizace jmenovitě uvedou jednotlivé zdroje v členění na jednotlivé akce, na něž byly (případně měly být) účelové prostředky použity,

- ve sloupci 5 uvádějte pouze skutečně vyčerpané účelové prostředky, tzn. že sloupec 5 bude maximálně roven údaji ve sloupci 4,

- komentář uveďte v textové části bod 5. Použití účelových prostředků a uveďte, jak bylo naloženo s nevyčerpanými prostředky.

 

Tabulka č. 5:

 

- tabulka se vyplňuje v  Kč na dvě desetinná místa,

- prostředky z jiné činnosti organizace vykážou pouze při použití na krytí ztráty,

- prostředky rezervního fondu vázané smlouvami o sdružení uveďte v případě, že jste schopni toto rozlišit,

- prostředky rezervního fondu obdržené formou příspěvků a darů od fyzických a právnických osob uveďte v případě, že jste schopni toto rozlišit,

- komentář uveďte v textové části bod 3.2. Další zdroje.

 

Tabulka č. 6:

 

- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná místa,

- údaje o stavech prostředků v peněžních fondech k 1.1. a 31.12. se musí rovnat údajům ve výkazu „Rozvaha (Úč OÚPO 3 – 02)“,

- údaje ve sloupci 3 „Tvorba“ se musí rovnat údajům v tab. č. 6a sl. 4 „Tvorba celkem“,

- komentář uveďte v textové části bod 7. Peněžní fondy a jejich krytí.

 

Tabulka č. 6a:

 

- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná místa,

- ve sl. 3 organizace vyplní pouze údaj za FKSP, a to doúčtování přídělu peněžních prostředků provedeného na základě skutečného čerpání mzdových prostředků v roce 2002. Údaj se týká roku 2002, a tudíž nemá vazbu na příděl za rok 2003,

- sl. 4 je součtem sl. 1 a 2,

- komentář uveďte v textové části bod 7. Peněžní fondy a jejich krytí.

- na tabulku navazují podrobněji tabulky č. 10 a 11

 

Tabulka č. 7:

 

- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná místa,

- komentář uveďte v textové části bod 7. Peněžní fondy a jejich krytí,

- v komentáři uveďte i případný nesoulad mezi stavem prostředků ve fondech a výší prostředků na bankovních účtech k 31.12.2003 způsobený časovým posunem účetní závěrky a doúčtováním plateb po skončení sledovaného roku.

 

Tabulky č. 8a, b, 9a, b:

 

- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě desetinná místa,

- organizace zpracuje jednotlivé tabulky za každý ISPROFIN samostatně (tzn. kolik akcí ISPROFIN, tolik vyplněných tabulek) – v záhlaví tabulky uvede číslo ISPROFIN a název akce; kromě toho organizace zpracuje 1 sumární tabulku, u které v záhlaví uvede, že se jedná o „sumář“; komentáře budou zpracovány k jednotlivým akcím ISPROFIN, bude zhodnoceno čerpání prostředků ze státního rozpočtu (individuální dotace, systémové dotace) a čerpání FRM organizace (u SZNN bude uveden výčet pořízených strojů a zařízení),

- pokyny pro vyplnění jsou uvedeny pod tabulkami pro lepší orientaci zpracovatele,

- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní.

 

Tabulka č. 10:

 

- tabulka se vyplňuje v Kč na dvě desetinná místa,

- tabulka navazuje na tab. č. 6a, 6b a je jejich podrobnějším rozepsáním,

- ve zdrojích FRM nebudou zahrnuty investiční dotace ze státního rozpočtu,

- stav k 1.1.2002 a zůstatek k 31.12.2002 bude shodný s údaji uvedenými v tab. č. 6,

- sl. 7 bude obsahovat údaje o použití prostředků FRM na financování:

            - neinvestičních výdajů spojených s realizací investičních stavebních akcí, tj. oprav, údržby a prvotního vybavení

            - výdajů spojených s realizací neinvestičních stavebních akcí

- vazba: (sl. 10 – sl. 7) v tab. č. 10 = ř. 3, sl. 2 v tab. č. 8,

- sl. 12 je shodný s údajem v tab. č. 7,

- k údajům ve sl. 9 „Ostatní použití“ bude uvedena jejich bližší specifikace v komentáři,

- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní,

- pokyny pro vyplnění jsou rovněž uvedeny pod tabulkou pro lepší orientaci zpracovatele,

- údaje za předcházející roky musí navazovat na rozbory hospodaření z minulých let.

 

Tabulka č. 11:

 

- tabulka se vyplňuje v tis. Kč na dvě desetinná místa,

- instrukce potřebné k vyplnění jsou uvedeny pod tabulkou pro lepší orientaci zpracovatele,

- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní.

 

Tabulka č. 12:

 

- tabulka se vyplňuje v Kč,

- organizace uvede pohledávky, které jsou zahrnuty v ROZVAZE (zde musí být vykázány i pohledávky, které organizace mohou vést v průběhu roku v operativní evidenci - pohledávky za neplatiči, kteří neplatí předepsané úhrady (z rozhodnutí soudu, či jiného důvodu) za osoby svěřené do péče zařízení (u PŘO tzv. ošetřovné),

- dobytné pohledávky rozdělte podle doby, která uplynula od data splatnosti, jak jest uvedeno pod tabulkou a předepsáno v tabulce v ř. 2 až 6,

- pojem nedobytné pohledávky je blíže popsán v osnově textové rozboru části bod 6 Stav pohledávek a závazků,

- komentář uveďte v textové části bod 6. Stav pohledávek a závazků.

 

Tabulka č. 12a:

 

- tabulku vyplní pouze přímo řízené organizace, nikoliv OPŘO a pedagogická centra,

- tabulka se vyplňuje v Kč,

- organizace uvede pohledávky za neplatiči, kteří neplatí předepsané úhrady (z rozhodnutí soudu, či jiného důvodu) za osoby svěřené do péče zařízení (tzv. ošetřovné),

- komentář uveďte v textové části bod 6. Stav pohledávek a závazků.

 

Tabulka č. 13a, b, c:

 

- tabulky vyplňují pouze přímo řízené organizace, nikoliv OPŘO a pedagogická centra,

- tabulky se vyplňují na dvě desetinná místa,

- přímo na formulářích tabulek (pod nadpisem) je uvedeno, za který typ školy, event. zařízení je tabulka vyplňována, další pokyny k vyplnění obsahu jsou pod tabulkami,

- upozorňujeme organizace, že tyto tabulky se v této podobě vyplňují až od rozborů hospodaření za rok 2001, tedy odlišně než v předchozích letech (např. do roku 1999 pro potřeby školských úřadů),

- tabulky se vyplňují za každý typ školy a zařízení samostatně. Organizace, proto vyplní tolik tabulek, kolik provozuje typů škol a zařízení (ve shodě s paragrafovým rozpisem rozpočtu).. V případech, kdy nelze odlišit výdaje apod. podle jednotlivých typů škol a zařízení, je nutné přistoupit k rozklíčování na základě kvalifikovaného odhadu podle konkrétních podmínek organizace,

- údaje o počtech pracovníků a mzdách musí navazovat na výkaz P1-04,

- údaje o počtech žáků, svěřenců, strávníků atd. musí odpovídat údajům v  příslušných výkazech (např. výkazy řady Škol (MŠMT) V - 4-01, 14-01, 34-01, 17-01 atd.),

- komentář uveďte v textové části bod 8. Ostatní.