Příloha č. 2

 

 

 

Rozvojové a prioritní programy

vyhlášené skupinou regionálního školství MŠMT

 

 

Rozvojový program „Podpora odborného vzdělávání“ (čj. 11.581/2003-23)

Rozvojový program podpory jazykového vzdělávání pedagogických pracovníků

Dílčí rozvojový program:

Program jazykové a metodické přípravy pro učitele bez příslušné způsobilosti k výuce cizích jazyků na základních školách (čj. 24.480/2002-22)

Program podpory jazykového vzdělávání pedagogických pracovníků

Dílčí rozvojový program:

Podpora vydání metodických materiálů a pomůcek pro nejvíce užívané učebnice jazyků základních škol (čj. 24.533/2002-22)

Rozvojového programu podpory jazykového vzdělávání pedagogických pracovníků

Dílčí rozvojový program:

Podpora rozšíření letních jazykových kurzů pro učitele bez příslušné způsobilosti k výuce cizích jazyků na ZŠ (čj. 21.031/2002-22)

Rozvojový program Další vzdělávání pedagogických pracovníků v roce 2003                       (čj. 13463/2003-25)

Metodický pokyn MŠMT k realizaci rozvojového programu Rozšíření učebních plánů vzdělávacích programů pro základní vzdělávání o 2 vyučovací hodiny (čj. 21.031/2002-22)

Vyhlášení programů MŠMT na podporu aktivit v oblasti integrace cizinců na území ČR pro rok 2003 (čj. 10.727/2003-22)

Vyhlášení programu „Podpora romských  žáků středních škol pro I.období roku 2003“        (čj. 11.409/2003-22)

Program POSUN –  realizovaný v rámci programu Phare 2000 v Národním ústavu odborného vzdělávání. Obecným cílem projektu je zvýšení kvality vzdělávání na partnerských školách a podpoření rozvoje vzdělávání v regionu Severozápad (Ústecký a Karlovarský kraj). Stěžejní skupinou aktivit projektu je přitom  práce partnerských škol na zpracovávání vlastních školních vzdělávacích programů.

Program KRAJ – realizovaný v rámci projektu Phare 2000 NUTS II – Rozvoj celoživotního vzdělávání v Moravskoslezském regionu. Východiskem pro přípravu projektu bylo šest klíčových myšlenek  Memoranda o celoživotním učení doporučeného zasedáním Evropské rady v Lisabonu roku 2000, které projekt sledoval (Národní ústav odborného vzdělávání).