Vyhlášení
programů MŠMT na podporu aktivit v obla
čj. 10 727/2003-22
Mini
Obla
1. Projekty k podpoře multikulturní výchovy dětí a mládeže
Akce
lokálního i regionálního charakteru s cílem podpořit výchovu
k vzájemné toleranci, proti rasismu a xenofobii, posilovat vědomí
obecně lidské sounáležito
Identifikace efektivních metod, forem a pro
2. Projekty na podporu výuky českého jazyka jako cizího jazyka
Jazykové vzdělávání cizinců - dětí i
dospělých má pro jejich integraci klíčový význam. Formy a metody výuky českého
jazyka jako cizího, zejména se zaměřením na výuku cizinců – dětí
i dospělých, kteří pocházejí ze zemí Asie.
Program tvorby a realizace moderních učebnic, slovníků a vyučovacích pomůcek s přihlédnutím k aktuálním potřebám efektivního vzdělávání v českém jazyce.
3. Studie zaměřené k problematice vzdělávání migrujících cizinců; uspořádání seminářů ke vzdělávání cizinců
Tvorba
i dospělých.
Uspořádání seminářů k problematice vzdělávání cizinců určeného zejména učitelům škol, které navštěvuje vyšší počet žáků – cizinců.
Pro předkladatele, jimiž mohou být školy a školská zařízení,
vysoké školy všech zřizovatelů, zařízení pro další vzdělávání pedagogických
pracovníků, občanská sdružení, obecně prospěšné společno
·
finanční pro
·
financování projektů musí být v souladu se zákonem č. 218/2000
Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla) ve znění zákona č.
187/2001 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých zákonů
·
finanční pro
·
projekty
podléhají dvoukolovému výběrovému a schvalovacímu řízení :
1. kolo zabezpečí MŠMT s cílem kontroly úplno
2. kolo, jehož výsledkem bude
definitivní výběr, provede mini
·
na dotaci není
právní nárok
· projekt je v souladu
s cíli Koncepce integrace cizinců na
území České republiky (usnesení vlády ČR č. 1266/2000 a ve znění následujících
usnesení) a se záměry MŠMT v obla
· projekt splňuje všechny
formální náležito
· pokud předkladatel obdržel
dotaci k programu integrace cizinců v roce 2002, je předpokladem též
řádně uzavřené vyúčtování dotace a předložená závěrečná zpráva o realizaci
projektu v roce 2002
· projekt se všemi
požadovanými přílohami je doručen nejpozději do 10. února 2003 na adresu MŠMT,
odbor 22, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 (u projektů zaslaných poštou budou
přijaty zásilky s poštovním razítkem do
· předkladatel odevzdá projekt
ve třech vyhotoveních a na disketě v elektronické podobě ve formátu ”rtf”; projekty se nevrací ani v případě neschválení
jejich realizace
· předkladatel spolu
s projektem předloží
MŠMT vyhodnotí
přijaté projekty podle níže uvedených kriterií a podle svých priorit
a hlavních úkolů v obla
Kriteria hodnocení projektů:
1. Kritéria formální :
· včasné odevzdání projektu v
požadovaných kopiích včetně autorizace (tj. razítko organizace
a podpis osoby oprávněné jednat jejím jménem)
· realizace projektu musí být
ukončena do 31.12.2003
· v projektu bude
v rámci podpory vícezdrojového financování
uvedena případná finanční participace dalších subjektů
· věcně správný a přehledný
rozpočet a odpovídající
· projekt o rozsahu 3-4
1. název projektu
2. jméno pracovníka zodpovědného za realizaci
projektu
3.
popis současného
4. zdůvodnění potřebno
5. cíle projektu
6. vymezení cílové skupiny (konkrétně definovat a kvantifikovat)
7. navržený způsob realizace
projektu (vymezení konkrétních aktivit) včetně
jmen,
kvalifikace a odborné způsobilo
8. metody a formy (jakým způsobem budou dílčí aktivity
realizovány)
9. formy hodnocení
efektivity (přehled konkrétních hodnotitelných vý
10. časový harmonogram projektu
11. dosažení plánovaných vý
12. spolupráce s dalšími organizacemi a
in
13. rozpočet, včetně režie a DPH
14. způsob kontroly projektu
15. informace o konzultantovi projektu (je-li k dispozici)
· spolu s projektem ve trojím
vyhotovení budou zaslány následující přílohy :
-
kopie
-
poslední Výroční zpráva (je-li je
organizace povinna zpracovávat) včetně údajů o detašovaných pracovištích či
pobočkách (jsou-li), případně
informace o činno
-
průvodní dopis, ve kterém je vyjádřen obsah žádo
-
vyplněný formulář žádo
-
2. Kritéria odborná :
· jasně definované cíle
projektu a způsob jejich dosažení
· jasně vymezená cílová
skupina a její předpokládaný počet
· přesný popis dílčích aktivit
a metod, přesný časový harmonogram realizace projektu
· validní zpracování návrhu
způsobů hodnocení efektivity projektu (definice jednotlivých kritérií, podle kterých
bude v daném roce měřena efektivita)
· do
· přínos projektu
z hlediska cílové skupiny a lokality (krátkodobé,
· respektování dalších
specifických podmínek řešené problematiky a lokality
· vyhodnocení předpokládaných
rizik realizace projektu.
3. Finanční hledisko :
· přiměřeno
· zdůvodnění rozpočtu projektu
(v členění podle jednotlivých skupin druhů nákladů)
· odpovídající přepočet na
cenu služeb
· výše nákladů na projekt mí
· MŠMT si vyhrazuje právo
upravit případnou výši požadovaných finančních pro
· předno
MŠMT písemně vyrozumí předkladatele projektů o výsledku hodnocení a výběru projektů po druhém kole. Následně zašle předkladatelům vybraných projektů rozhodnutí o poskytnutí dotace.
Po ukončení posuzování a výběru projektů budou jeho výsledky
zveřejněny na internetové
Vybraným subjektům zašle MŠMT
rozhodnutí o přijetí projektů do 3 týdnů po schválení projektů mini
Termíny závěrečného vyúčtování budou jednotlivým subjektům
Finanční pro
MŠMT informuje mini
a) Účelno
Kontrolu realizace projektů včetně
hospodárno
b) Závěrečná
zpráva o realizaci projektu
Závěrečná zpráva bude MŠMT předložena do 14 dnů po ukončení realizace projektu, nejpozději však do 31.12.2003 včetně vyúčtování podle příloh 2 a 3. Závěrečná zpráva bude obsahovat:
-
popis průběhu realizace projektu
-
dosažené výsledky realizace projektu
-
vyhodnocení účinno
-
prognózu dalšího vývoje situace v předmětné tématické obla
-
návrh opatření pro další období, směřující k
-
kompletní vyúčtování v souladu s platnými předpisy
PaedDr. Jaroslav Müllner
námě
skupiny regionálního škol
Přílohy:
Příloha
č. 1: Žádo
Příloha
č. 2: Vyúčtování účelových dotací poskytnutých MŠMTna
základě smlouvy
Příloha
č. 3: Přehled o úhradách plateb (chronologický přehled o platbách - deník)
Příloha č. 1
obecná
čá
(vyplní žadatel -
formuláře vychází z vládou schválených formulářů pro ne
Evidenční číslo:………………………………
(doplní MŠMT)
Název poskytovatele
dotace: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Název dotačního programu: Projekty
v rámci Koncepce integrace cizinců
Název podprogramu: …………………………………………………………………………...
Název projektu: ....................................................................................................................................
....................................................................................................................................
1. Identifikační údaje o předkládající organizaci
1.1. Název:......................................................................................................................................
1.2. Organizační forma (forma právní subjektivity):...........................................................................
1.3. Adresa:
Obec:................................................. Kód obce:................. PSČ:...............
Čá
Ulice:.................................................. č. p.:......................... č. o.:...............
Telefon/Fax:...................................................................................................
E-mail:..........................................................................................................
Prezentace na Internetu: http:// ........................................................................
1.4. IČO:................................................................ DIČ:................................................................
1.5. Číslo a datum regi
1.6. Číslo účtu:................................................................................................................................
u peněžního ú
1.7. Adresa příslušného finančního úřadu.....................................................................................
2.
Statutární orgán (
Jméno, titul, funkce:........................................................................................
Kontaktní adresa:...........................................................................................
Telefon/Fax:...................................................................................................
E-mail:..........................................................................................................
Jméno, titul, funkce:........................................................................................
Kontaktní adresa:...........................................................................................
Telefon/Fax:...................................................................................................
E-mail:..........................................................................................................
Jméno, titul, funkce:........................................................................................
Kontaktní adresa:...........................................................................................
Telefon/Fax:...................................................................................................
E-mail:..........................................................................................................
Statutární orgán potvrzuje, že projekt schválil a doporučil
k předložení do dotačního programu.
3. Charakteri
3.1.
Typ poskytovaných služeb (provozovaných činno
....................................................................................................................
....................................................................................................................
3.2.
Cílové
sociální kategorie, jimž jsou služby určeny:
a) děti do 18 let
b) mládež
do 26 let
c) rizikové skupiny dětí a mládeže
d) senioři
e) osoby se zdravotním po
f)
osoby v nepříznivé sociální situaci
g) příslušníci národno
h) romská komunita (specifické problémy)
i)
osoby, ohrožené drogami nebo na
drogách závislé
j)
uprchlíci, cizinci
k) krajané
l)
obyvatelé venkova
m) jiné .................................................
.......................................................
.......................................................
.......................................................
3.3. Další projekty realizované předkládající organizací v minulém kalendářním roce:
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
4. Působno
4.1. Mezinárodní (územní vymezení)................................................................................................
4.2. Celo
4.3. Krajská (název nebo názvy regionu)...........................................................................................
4.4. Mí
5.
Počet placených pracovníků
v organizaci (aktuální
5.1. Celkový počet placených pracovníků:....................................................................................
5.2. Přepočtený počet placených pracovníků (na plné pracovní úvazky):........................................
5.3. Počet členů organizace:...........................................................................................................
6.
Údaje o projektu, na který je žádána
6.1. Název projektu:.......................................................................................................................
...................................................................................................................................................
...................................................................................................................................................
6.2.
Doba realizace projektu:
od .................................................... do ........................................
(realizace můře
trvat déle než jeden rozpočtový
rok)
6.3. Mí
6.4.
Ve kterém kraji je projekt realizován....................................................................................
6.5. Byl projekt dotován ze
....................................................................................................................
....................................................................................................................
6.6.
Zařazení
projektu k příslušné hlavní obla
a)
poskytování sociálních služeb
b)
ochrana a podpora zdraví včetně péče
o zdravotně po
c)
ochrana životního pro
d)
rozvoj kultury, záchrana kulturního dědictví
e)
příprava na v
f)
rozvoj sportu a tělovýchovy
g)
podpora rovných příležito
h)
práva příslušníků národno
i)
péče o ohrožené a problémové
skupiny obyvatel
j)
ochrana spotřebitele a ochrana nájemních vztahů
k)
pomoc při nenadálých
událo
6.7. Základní idea a
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
6.8. Realizátor projektu (řešitel):
Jméno, titul, funkce:........................................................................................
Organizace:....................................................................................................
Adresa:.........................................................................................................
Telefon/Fax:...................................................................................................
6.9.
Počet
přepočtených pracovníků zajišťujících realizaci projektu (na který je žádána
6.10.
Počet
dobrovolníků podílejících se na realizaci projektu:....................................................
7. Základní údaje o rozpočtových nákladech na
projekt (na
který je žádána
7.1. Celkové náklady projektu:.....................................................................................................
Neinve
Z toho osobní náklady:
mzdy....................................................................................................
o
poji
Z toho materiální náklady (DHM):.....................................................................
Z toho nemateriální náklady (služby):.................................................................
Inve
7.2.
Výše
požadované dotace celkem:..................................
tj. max % (z celkových
nákladů).......
Neinve
Z toho osobní náklady:
mzdy....................................................................................................
o
poji
Z toho materiální náklady (DHM):.....................................................................
Z toho nemateriální náklady (služby):.................................................................
Inve
7.3.
Vla
V celkové čá
V %:.............................................................................................................
7.4.
Podíl ú
Název:................................................
čá
Název:................................................
čá
Název:................................................
čá
7.5.
Podíl dalších
subjektů (podnikatelské organizace, nadace,
nadační fondy apod.) na financování
projektu (na který je žádána
Název:................................................
čá
Název:................................................
čá
Název:................................................
čá
7.6.
Podíl
zahraničních zdrojů na financování projektu (na který je
žádána
Název:................................................
čá
Název:................................................
čá
Název:................................................
čá
8. Údaje o celkových příjmech a výdajích organizace v roce 2002
8.1. Příjmy od odběratelů služeb celkem:......................................................................................
8.2. Příspěvky ú
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
8.3. Dary
nadací, z podnikatelské sféry apod.
(uvedení čá
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
8.4. Příjmy z členských příspěvků:.................................................................................................
8.5. Další příjmy:.............................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
....................................................................................................................
8.6. Celkové výdaje v roce 2002:...................................................................................................
....................................................................................................................
Příloha č. 2
Vyúčtování
účelových dotací poskytnutých mini
smlouva (rozhodnutí) čj.: ...........................................
1. výše poskytnuté dotace
inve
neinve
... z toho: mzdové pro
c e l k e m poskytnuto.........................................................................................
2. vyúčtování dotace
inve
neinve
... z toho: mzdové pro
c e l k e m čerpáno..............................................................................................
3. skutečné celkově vynaložené náklady na akci..................................................................................
4. procentuální čerpání dotace z celkově skutečně vynaložených nákladů na akci..............................
5. rozdíl
a)
k vrácení mini
-
neinve
b) hrazeno z nákladů organizace...............................................................................
6. mí
Datum vyúčtování:
Zpracoval:
Telefon:
razítko a podpis
pověřeného zá
Stanovisko
revizního orgánu (příp. pracovníků pověřených kontrolou)
Příloha č. 3:
smlouva (rozhodnutí) čj.: ...........................................
položka číslo
dokladu *) účel
použití čá
_________________________________________________________________________
______________________________________________________________________
*) podle účetní evidence