Dne 14. 01. 2015 byla MŠMT doručena žádost o informace, zaevidovaná pod č. j. MSMT-2141/2015-1. Žadatel požadoval poskytnutí informací, zda MŠMT používá informační systém pro evidenci informací o správních řízeních vedených před MŠMT. Informace byla žadateli předána dne 10. 02. 2015 v tomto znění:
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen „MŠMT“) využívá pro evidenci informací o správních řízeních vedených před MŠMT především elektronický systém spisové služby úřadu, tzv. Evidenci pohybu dokumentů – EPD.
EPD je aplikace hypertextového typu a slouží v rozsahu aktuální legislativní povinnosti úřadu statní správy k zajištění evidence elektronické spisové služby MŠMT již od února 2005. Řídí se legislativou, Spisovým řádem a metodickými pokyny garanta spisové služby vrchního ředitele sekce správy úřadu k zajištění evidence úřední spisové agendy prostřednictvím podatelny, výpravny, spisovny a archivu, kanceláře ministra, sekretariátů náměstků, vrchních ředitelů, ředitelů odboru a samostatných oddělení.
Vedle EPD MŠMT užívá další speciální informační systémy pro specifická správní řízení vedená před MŠMT. V níže uvedené tabulce uvádíme Vámi požadované informace o jednotlivých informačních systémech a o údajích, které se do těchto systému zadávají o každém vybraném správním řízení vedeném před MŠMT.
Název informačního sytému |
Charakteristika informačního systému |
Informace, které se evidují o správním řízení vedeným před MŠMT |
IS „Evidence pohybu dokumentů“ (EPD) |
Elektronický systém spisové služby úřadu – ukládání veškeré správní agendy, která se týká správních řízení vedených před MŠMT |
1) Datum založení dokumentu do evidence spisové služby 2) Popis věcného zaměření dokumentu 3) Číslo jednací 4) Jméno nebo název firmy a adresa pořizovatele podkladů 5) Typ dokumentu 6) Skartační znak 7) Zadání úrovně vyřízení 8) Zadání vyřizujícího útvaru 9) Datové úložiště pro vkládání dokumentů |
IS pro přezkumné řízení maturitní zkoušky |
IS slouží pro přezkumná řízení k logistické podpoře procesu přezkumného řízení maturitní zkoušky |
1) Osobní údaje žáka 2) ID žáka přidělené systémem při přihlašování k MZ 3) případně kategorie PUP – přiznaných uzpůsobených podmínek konání zkoušek 4) informace o škole, na které se žadatel vzdělával (REDIZO, název a adresa školy) 5) digitální podoba žádosti žáka o přezkoumání výsledku nebo průběhu MZ 6) Případné výzvy k doplnění žádosti 7) Požadavek MŠMT o přezkum konkrétního didaktického testu 8) Stanovisko Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání 9) Rozhodnutí MŠMT
Pozn. MŠMT do roku 2014 nerealizovalo přezkumné řízení společné části maturitní zkoušky v rámci správního řízení. Dle judikatury Nejvyššího správního soudu se předpokládá, že se přezkumné řízení od roku 2015 povede ve správním řízení.
|
IS pro kvalifikace a autorizaci (ISKA) |
IS slouží k evidenci informací o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání a podpory činnosti autorizujících orgánů a autorizovaných osob v Národní soustavě kvalifikací |
1) Osobní údaje účastníků řízení 2) Kontakty na účastníky správního řízení 3) Informace o platbách správních poplatků 4) Čísla jednací dokumentů (systém je navázán na EPD) |
IS udělených akreditací vzdělávacím programům v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků |
IS slouží k evidenci udělených akreditací vzdělávacím programům v systému dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků |
1) Identifikační údaje společnosti nebo podnikající fyzické osoby 2) Název programu 3) Cílová skupina 4) Oblast programu 5) Hodinová dotace 6) Výše účastnického poplatku 7) Informace, zda je program zpracován v rámci projektu ESF 8) Číslo akreditace 9) Datum projednání žádosti akreditační komisí 10) Rozhodnutí |
IS Rejstřík škol a školských zařízení – Programové vybavení pro vedení rejstříku škol a školských zařízení |
IS slouží pro údržbu, úpravu, opravy, vývoj a optimalizace aplikace pro zpracování dat z rejstříku škol a školských zařízení, včetně vytváření datových výstupů |
Evidují se údaje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a dle § 144 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů. |
IS Rejstřík školských právnických osob – Programové vybavení pro vedení rejstříku školských právnických osob |
IS slouží pro údržbu, úpravu, opravy, vývoj a optimalizace aplikace pro zpracování dat z rejstříku školských právnických osob, včetně vytváření datových výstupů |
Evidují se údaje dle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, a dle § 154 zákona č. 561/2004 Sb., školský zákon, ve znění pozdějších předpisů. |
IS Akreditační komise (ISACC) |
IS slouží k zadávání žádostí vysokých škol o akreditace, jejich evidenci a k záznamu průběhu akreditačního procesu |
1) Název žadatele, resp. vysoké školy 2) Organizační složka žadatele (jedná-li se o fakultu veřejné nebo státní vysoké školy) 3) Předmět žádosti 4) Průběh projednávání žádosti (údaje o případném přerušení řízení) 5) Označení zasedání Akreditační komise, na němž je žádost projednána 6) Stanovisko Akreditační komise 7) Číslo jednací příslušného rozhodnutí MŠMT 8) Datum konce platnosti udělené akreditace |
IS pro evidenci peticí a stížností (Klient PeS) |
IS slouží pro evidenci informací o podaných peticích, stížnostech dle § 175 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, podnětů a žádostí |
1) Číslo jednací vyřizované věci 2) Druh podání 3) Datum doručení 4) Jméno vyřizující úřední osoby 5) Lhůta pro vyřízení 6) Způsob vyřízení 7) Údaj proti komu směřuje podání 8) Osobní údaje podatele 9) Věc |