K uvedenému směřuje i poslední novela školského zákona, která s účinností od 1. září 2016 garantuje právo dítěte na tzv. podpůrná opatření, která mu mají pomoci překonávat jeho znevýhodnění. „Kroky, které jsou v Česku činěny, hodnotím jako kroky dobrým směrem. Paní ministryně prokazuje, že to s inkluzí myslí velmi vážně,“ řekla po schůzce eurokomisařka Věra Jourová.
Dojde také k zrušení přílohy rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením, čímž MŠMT uvede výuku do souladu s platným právním řádem. Prováděcí vyhláška k zákonu pak bude řešit konkrétní výčet a účel podpůrných opatření a jejich členění do stupňů, pravidla pro jejich použití školou a školským zařízením a postup při jejich poskytování. Vyhláška bude rovněž obsahovat úpravu vzdělávání mimořádně nadaných dětí, žáků a studentů.
Ministryně Valachová se téma společného vzdělávání snaží komunikovat se všemi aktéry – rodiči, dětmi, učiteli,
řediteli škol, zřizovateli. „Pro mě je společné vzdělávání to, že vzdělávací soustava každému dítěti zaručí, že
je vnímáno jako originál, že z něj chceme vybrousit skutečně to nejlepší. Jsem ráda, že Brusel naše opatření
ocenil.“
Evropská komise bude monitorovat i další plány a opatření české vlády. Ministerstvo školství připraví do konce tohoto
roku také stanovisko k prováděcí vyhlášce novely školského zákona, s komisí bude proto nadále intenzivně
komunikovat.
Odkaz na brífink: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10101491767-studio-ct24/215411058310921