„Ujistil jsem paní eurokomisařku, že situaci kolem inkluze nebereme na lehkou váhu a připravili jsme řadu zásadních opatření, která mají a budou mít žádoucí výsledky. Nastavování proinkluzivních kroků navíc bude i nadále pokračovat, a to nejen v souvislosti s Rozsudkem D.H.,“ řekl po setkání ministr Chládek.
Ministr eurokomisařce představil konkrétní proinkluzivní kroky a opatření, které již ministerstvo školství zavedlo. Mezi ty nejzásadnější patří novela školského zákona, která přinesla podpůrná opatření pro jakkoli znevýhodněné žáky a pravidelná periodická šetření České školní inspekce ohledně zařazování žáků do určitých vzdělávacích programů. Dalšími významnými kroky v této oblasti je možnost zřizovat přípravné třídy pro všechny děti nebo povinný poslední rok předškolního vzdělávání. Zpřesní se také diagnostika žáků.
Ministr Chládek Věru Jourovou seznámil s Akčním plánem inkluzivního vzdělávání MŠMT na období 2016 – 2018, který má za cíl efektivní realizaci schválených legislativních změn. Obsahuje seznam konkrétních cílů, opatření, termínů, indikátorů a odpovědností za plnění. Jedním z opatření tohoto plánu je zpracování Národního akčního plánu inkluzivního vzdělávání na období 2016 až 2020, který vznikne na základě odborné diskuze a bude komplexně řešit podporu rozvoje inkluzivního vzdělávání na všech úrovních vzdělávací soustavy.