Ministerstvo navrhuje realizovat plošné testování každé čtyři roky, hlavní význam ověřování výsledků v základním vzdělávání spatřuje zejména v zajištění zpětné vazby pro školy a využití tohoto nástroje na základě vlastního uvážení a potřeby škol.
"V tomto směru velmi vážně zvažujeme doporučení České školní inspekce, která prováděla dvouletou pilotáž a dospěla k názoru, že povinné testování jednou za čtyři roky bude optimální," říká 1. náměstek ministra Jindřich Fryč s tím, že plošně testovat by se mělo i nadále z českého jazyka, cizího jazyka (AJ, NJ, FJ) a matematiky, poprvé ve školním roce 2014/2015 nebo 2015/2016. Všechny školy by pak měly mít možnost každoročně v rámci školního testování absolvovat vlastní šetření odpovídající jejich představám a potřebám.
"Dvouletý pilot nám ukázal, že jsme schopni poskytnout školám kvalitní nástroj k testování jejich žáků a školy se tak už nemusí spoléhat na soukromé aktivity komerčních subjektů. Věřím, že tímto způsobem se nám podaří zajistit školám kvalitní zpětnou vazbu a získat relevantní data bez toho, abychom je zbytečně zatěžovali," uvedl na semináři ministr Dalibor Štys.