Programem seminářů bylo pět oblastí, a to legislativní změny a společné vzdělávání, školy a školská poradenská zařízení, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, šablony na podporu společného vzdělávání a další vzdělávání pedagogických pracovníků.
"Spokojenost účastníků informačních seminářů ke společnému vzdělávání a OP VVV se průběžně dařilo dlouhodobě zvyšovat ve všech sledovaných ukazatelích. Účastníci byli spokojeni s organizací a průběhem semináře, ale i se získanými informacemi," řekl po posledním semináři pro Prahu a Střední Čechy náměstek pro řízení sekce operačních programů Václav Velčovský. Pozitivní hodnocení seminářů ze strany účastníků bylo možné sledovat díky zvýšené návratnosti dotazníků spokojenosti.
V části věnované společnému vzdělávání byly prezentovány hlavní změny související s novelou školského zákona a s novou prováděcí vyhláškou o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných, podpůrná opatření a jejich normovaná finanční náročnost, doporučení ke vzdělávání žáků a upravený RVP ZV. Pozornost byla také zaměřena na institucionální a personální problematiku dané oblasti, a to na změny v poradenské práci škol a školských poradenských zařízení a na systém komunikace mezi školou, školským poradenským zařízením a rodinou.