ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator Operační program Výzkum, vývoj, vzdělávání / MŠMT

Časté dotazy

Nejčastější otázky a odpovědi můžete vyhledávat, filtrovat a nebo nám můžete zaslat Nový dotaz.

Časté dotazy při řešení technických problémů s IS KP14+

Informace k realizaci projektů v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Informace k realizaci šablon v době mimořádných opatření najdete ZDE.

Formulář

Nový dotaz

Jak se správně vykazuje trojice indikátorů 5 29 02, 5 29 00 a 5 29 10?

Indikátor 5 29 10 je podílový indikátor studijních programů vyučovaných v cizím jazyce. Tento podíl je vypočítán na základě indikátorů 5 29 02 a 5 29 00. Indikátor 5 29 02 udává absolutní počet studijních programů na dané VŠ, ve kterých je alespoň jeden předmět díky podpoře OP VVV nově vyučován v cizím jazyce. Cílová hodnota indikátoru 5 29 10 je vypočtena pomocí cílové hodnoty indikátoru 5 29 02 vztažené k cílové hodnotě indikátoru 5 29 00. Výchozí hodnotu indikátoru 5 29 00 není potřeba na konci projektu upravovat, neboť nevstupuje do žádného výpočtu.

Odpověď platná k datu: 2. března 2023 13:48
Výzva č. 02_16_015 - ESF výzva pro vysoké školy

Jak se správně vykazuje trojice indikátorů 5 29 02, 5 29 00 a 5 29 10?

Indikátor 5 29 10 je podílový indikátor studijních programů vyučovaných v cizím jazyce. Tento podíl je vypočítán na základě indikátorů 5 29 02 a 5 29 00. Indikátor 5 29 02 udává absolutní počet studijních programů na dané VŠ, ve kterých je alespoň jeden předmět díky podpoře OP VVV nově vyučován v cizím jazyce. Cílová hodnota indikátoru 5 29 10 je vypočtena pomocí cílové hodnoty indikátoru 5 29 02 vztažené k cílové hodnotě indikátoru 5 29 00. Výchozí hodnotu indikátoru 5 29 00 není potřeba na konci projektu upravovat, neboť nevstupuje do žádného výpočtu.

Odpověď platná k datu: 2. března 2023 13:48
Výzva č. 02_18_065 Šablony pro SŠ a VOŠ II - MRR

Byl nám zaslán email, abychom si zkontrolovali plnění indikátoru 5 25 10. Jakým způsobem máme kontrolu provést?

Indikátor 5 25 10 (pedagogové, kteří uplatňují získané poznatky a dovednosti v praxi) je povinný k naplnění. Cílová hodnota, která byla nastavena v žádosti o podporu, případně upravena podstatnou změnou, je závazná. Při naplnění nižším než 85 % cílové hodnoty je stanoven odvod dle části IV právního aktu. Do plnění tohoto indikátoru se počítají pouze pedagogičtí pracovníci školy (spolupracující pedagogové z jiných škol či spolupracující studenti se nezohledňují). Každý pedagog se započítává pouze jednou bez ohledu na počet vzdělávacích aktivit (šablon), které absolvoval. Hodnota indikátoru nemůže být vyšší než počet pedagogů ve škole/školském zařízení.

Kalkulačka indikátorů k žádosti o podporu stanovila pouze orientační cílovou hodnotu tohoto indikátoru. Žadatel byl povinen (dle pokynu zde uvedeného) očistit tuto hodnotu o opakující se osoby a posoudit reálnost cílové hodnoty v závislosti na počtu pedagogů v pedagogickém sboru a plánu vzdělávacích aktivit každého pedagoga.

Údaj o cílové hodnotě indikátoru 5 25 10 z Kalkulačky indikátorů k žádosti o podporu nemusí odpovídat reálné situaci ve škole. Při vaší kontrole doporučujeme především provést rekapitulaci veškerých vzdělávacích aktivit realizovaných/plánovaných zrealizovat v rámci projektu a sestavit seznam pedagogů, kteří se jich účastní. Počet těchto pedagogů následně porovnejte s nastavenou cílovou hodnotou indikátoru 5 25 10 v žádosti o podporu.

V případě, že je skutečný počet vzdělávaných pedagogů nižší než 85 % cílové hodnoty indikátoru 5 25 10, využijte možnost snížit cílovou hodnotu indikátoru 5 25 10 prostřednictvím žádosti o změnu. Dovolujeme si upozornit, že žádost o změnu indikátoru 5 25 10 musí být podána a schválena ze strany ŘO do data ukončení realizace projektu. Žádosti o snížení indikátoru 5 25 10 podané po skončení realizace projektu nemůže být vyhověno.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Odpověď platná k datu: 23. května 2022 08:51
Výzva č. 02_18_065 Šablony pro SŠ a VOŠ II - MRR

Je možné šablonu Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv realizovat s více pedagogy z hostitelské školy? Je možné, aby se našemu pedagogovi věnoval každou návštěvu jiný pedagog z hostitelské školy?

Aktivita Sdílení zkušeností pedagogů z různých škol/školských zařízení prostřednictvím vzájemných návštěv patří do skupiny aktivit vztahujících se k osobnostně sociálnímu a profesnímu rozvoji pedagogů. Dle přílohy č. 3 výzvy – Přehled šablon a jejich věcný výklad jsou výstupem aktivity dva absolventi uceleného bloku vzájemného vzdělávání, každý v délce 16 hodin. Z tohoto důvodu není možné do aktivity zapojit více pedagogů z vysílající školy ani více pedagogů z hostitelské školy.

Pedagog vysílající školy a pedagog hostitelské školy společně uskuteční celý cyklus – plánování, realizace návštěvy (návštěv), reflexe, úprava a další plán, včetně přenosu informací do vysílající školy. Následně se absolvované hodiny započítají pedagogovi z vysílající školy do vzdělávání v rozsahu 16 hodin.

V případě, že se příjemci nepodaří zrealizovat všech 16 hodin spolupráce, je možné do závěrečné zprávy o realizaci vykázat i částečně splněnou aktivitu. Aktivita se skládá ze 2 jednotek aktivity. Jedna jednotka představuje vzájemnou spolupráci pedagogů v délce 8 hodin. V takovém případě příjemce vrací po schválení závěrečné zprávy o realizaci částku odpovídající jednotce výstupu, nikoli částku odpovídající celé aktivitě/šabloně. Bližší vysvětlení je uvedeno v příloze č. 3 výzvy na str. 186.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Odpověď platná k datu: 2. května 2022 09:23
Výzva č. 02_20_080 Šablony III – mimo hlavní město Praha

U šablony Projektový den ve výuce je uvedeno, že „šablona nepočítá s cestovními náklady“. Chtěli bychom projektový den realizovat v 8 km vzdáleném městě. Znamená to, že nemůžeme cenu za dopravu zahrnout do výdajů projektu?

Ve zjednodušených projektech není předmětem kontroly skutečné využití finančních prostředků. Příjemce neprokazuje skutečně vzniklé výdaje, nárok na proplacení prostředků z OP VVV vzniká v případě, že jednotky byly dosaženy v souladu s podmínkami právního aktu. V praxi to znamená, že účetní doklady projektů s jednotkovými náklady nepodléhají kontrole Řídicího orgánu OP VVV či orgánu finanční správy.

Příjemce může v době realizace projektu uskutečňovat jakékoliv výdaje, které budou sloužit k realizaci výstupů zvolených šablon. Je tedy na zvážení školy, na co konkrétně využije finanční prostředky při realizaci projektu. Pokud budou výstupy jednotlivých šablon dosaženy v době realizace projektu a schváleny ze strany poskytovatele dotace, považuje se dotace za použitou v souladu s rozhodnutím o poskytnutí dotace bez ohledu na to, co za ni bylo skutečně příjemcem dotace pořízeno. Bude-li z dotace hrazena doprava na Projektový den ve výuce, není tato skutečnost v rozporu s rozhodnutím o poskytnutí dotace. Viz příloha č. 3 výzvy – Přehled šablon a jejich věcný výklad (str. 7 – 8).

Odpověď platná k datu: 2. května 2022 09:20
Výzva č. 02_18_065 Šablony pro SŠ a VOŠ II - MRR

V době prodloužení doby realizace projektu z důvodu pandemie COVID-19 ukončil pedagog pracovní poměr a nestihl dokončit realizaci celé aktivity Tandemová výuka. Je možné ho nahradit jiným pedagogem, který by aktivitu dokončil?

Dle přílohy 3 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad jsou výstupem aktivity Tandemová výuka dva absolventi dvanácti ucelených bloků vzájemné spolupráce pedagogů v celkové délce 24 hodin vzdělávání každého pedagoga. Z tohoto důvodu není možné aktivitu realizovat více pedagogy a absolvované hodiny dělit mezi více osob.

V případě, že se příjemci nepodaří zrealizovat všech 24 hodin spolupráce, je možné do závěrečné zprávy o realizaci vykázat i částečně splněnou aktivitu. Aktivita se skládá z 12 jednotek aktivity. Jedna jednotka představuje dvouhodinový blok spolupráce pedagogů. V takovém případě příjemce vrací po schválení závěrečné zprávy o realizaci pouze částku odpovídající součtu nesplněných jednotek, nikoli částku odpovídající celé aktivitě/šabloně. Bližší vysvětlení je uvedeno v příloze 3 výzvy na str. 186.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Odpověď platná k datu: 29. března 2022 16:23
Výzva č. 02_18_063 - Šablony II - mimo hlavní město Praha

Máme povinnost registrovat se v systému IS ESF 14+ a vyplňovat zde Kartu účastníka i v případě, že indikátor 6 00 00 není povinný k naplnění? Někteří naši učitelé splnili během realizace projektu bagatelní podporu, ale v projektové žádosti jsme to neplánovali.

Ve výzvě č. 02_18_063, 02_18_064 a 02_18_065 a 02_18_066 Šablony II není indikátor 6 00 00 Celkový počet účastníků povinný k naplnění, ale je povinný k vykázání v případě, že některý z pedagogů byl podpořen v rámci vzdělávání 24 hodinami a více. V Pravidlech pro žadatele a příjemce (kapitola 11 Indikátory) je uvedeno, že jakmile je konkrétní osoba v rámci projektu podpořena a bude započtena do indikátoru milníku 6 00 00, příjemce je povinen zajistit za tuto osobu vyplnění a podepsání karty účastníka.

V případě, že v projektové žádosti nebylo plánováno vykázání dosažené hodnoty indikátoru 6 00 00 a tento indikátor nebyl do projektu navolen, je příjemce povinen prostřednictvím žádosti o změnu tak učinit. Žádost o změnu lze podat během realizace projektu i po jeho skončení. Přístupové údaje do IS ESF 14+ příjemce obdrží po schválení žádosti o změnu. Jedná se o změnu podstatnou, ke které bude vydán dodatek k právnímu aktu.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Odpověď platná k datu: 29. března 2022 16:19
Výzva č. 02_20_080 Šablony III – mimo hlavní město Praha

Plánujeme zrealizovat aktivitu Projektový den ve výuce (povinná aktivita) a odborník z praxe nám nabízí své zapojení do aktivity bezplatně. Je to akceptovatelné?

Předmětem administrativní kontroly a kontroly na místě jsou výstupy uvedené v příloze 3 výzvy Přehled šablon a jejich věcný výklad. Příjemce nemusí jednotlivé účetní položky ve svém účetnictví nebo daňové evidenci přiřazovat ke konkrétnímu projektu a nemusí prokazovat skutečně vzniklé výdaje ve vztahu k projektu účetními doklady.

Příjemce je povinen uzavřít s odborníkem z praxe pracovně právní dokument nebo smlouvu o poskytnutí služby. Pokud v těchto dokumentech není uvedena finanční odměna pro odborníka z praxe, tedy v souvislosti s realizací aktivity nevznikl žádný výdaj, není možné předložit výstupy aktivity do zprávy o realizaci. Škola takovou aktivitu může realizovat mimo projekt Šablony III.

Zároveň si Řídicí orgán dovoluje upozornit na nutnost dodržovat ustanovení o minimální mzdě v případě uzavření pracovně právního dokumentu (DPP/DPČ) s odborníkem z praxe.

S Vašimi dotazy se můžete obracet na konzultační linku na tel: 234 814 777 nebo písemně na: dotazyZP@msmt.cz.

Odpověď platná k datu: 29. března 2022 15:58
...

Prioritní osa

Výzva

Téma