Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Pro novináře
    • Kariéra na MŠMT
    • Aktuality
    • Hospodaření resortu
    • Legislativa
    • Projektová kancelář MŠMT
    • Projekt RIS MŠMT
    • Archiv sekce Ministerstvo
  • Vzdělávání
    • Společné vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Školní stravování
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Další vzdělávání
  • Mládež
    • Aktuality
    • Odbor pro mládež
    • Politika mládeže
    • Finanční podpora
    • Operační programy
    • Nadaná mládež
    • Financování zájmového vzdělávání
    • Zájmové a neformální vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • ESF projekty
    • Poskytování informací pro mládež
    • Mládež v ČR
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
    • Odkazy
  • EU a zahraničí
    • Erasmus+
    • Fondy EHP
    • Studium v zahraničí
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • EU
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Mezinárodní projekty
    • Jazykové vzdělávání
    • Aktuality a Publikace
  • Fondy EU
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Rámec digitálních kompetencí učitele

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Další vzdělávání ⁄ Vzdělávání pedagogů ⁄ Dokumenty ⁄ Rámec digitálních kompetencí učitele

Rámec digitálních kompetencí učitele

Rámec digitálních kompetencí učitele ve strukturované a ucelené podobě ukazuje, co by dnešní učitel měl znát a umět v oblasti používání digitálních technologií. Upozorňuje na činnosti a dovednosti, které mohou být podceňovány nebo o kterých se v souvislosti s výukou běžně neuvažuje. Zaměřuje se zejména na pedagogické kompetence a přináší pohled na to, jak jsou tyto kompetence ovlivněny možností či nezbytností používat digitální technologie ve výuce. Měl by primárně motivovat učitele k tomu, aby byl schopen na základě systematické reflexe se dále profesně rozvíjet. Jeho adresátem jsou však také všechny školy připravující učitele.    

Všudypřítomnost digitálních technologií zásadním způsobem ovlivňuje téměř všechny aspekty našeho života: jak komunikujeme, pracujeme, jak trávíme volný čas, organizujeme své aktivity, jak přijímáme informace a poznáváme svět kolem nás. Zároveň se mění způsob, jakým přemýšlíme a jak se chováme. Děti a mladí lidé si samozřejmě změny neuvědomují, technologie jsou pro ně všudypřítomnou samozřejmostí. To však zároveň neznamená, že jsou automaticky vybaveni potřebnými schopnostmi je efektivně ke svému maximálnímu prospěchu využívat. Ve většině evropských zemí v současné době dochází k úpravě oficiálních kurikulárních dokumentů s cílem podpořit rozvoj digitálních kompetencí u žáků. Proto zároveň vzniká požadavek vybavit potřebnými kompetencemi též učitele. Jejich úkolem je připravit žáky na život a práci v digitální společnosti.

Tvorbou Rámce digitálních kompetencí učitele byl pověřen Národní ústav pro vzdělávání v projektu Podpora práce učitelů (PPUČ). Úkol plní aktivity Strategie digitálního vzdělávání ČR do roku 2020. Projekt PPUČ se zapojil do aktivit Evropské komise, konkrétně jejího výzkumného střediska Joint Research Centre (JRC) – EU Science HUB, kde v letech 2016–17 vznikal Rámec digitálních kompetencí pedagogů (Digital Competence Framework for Educators, DigCompEdu). Na základě doporučení studie a spolupráce s týmem JRC bylo rozhodnuto převzít kompetence a jejich rozpracování do jednotlivých fází vývoje z evropského rámce DigCompEdu. Rámec byl přeložen do českého jazyka.

Rámec digitálních kompetencí učitele, soubor typu pdf, (815,87 kB)

Nahoru

Navigace v sekci

  • Autorizace a Národní soustava kvalifikací
  • Rekvalifikace
  • Vzdělávání pedagogů
    • Akreditace v systému DVPP
    • Dokumenty
  • Informace o DPH v oblasti dalšího vzdělávání
  • Občanské vzdělávání dospělých
  • Dokumenty o dalším vzdělávání a celoživotním učení
  • Statistická šetření a průzkumy v dalším vzdělávání
  • Seznam standardizovaných jazykových zkoušek

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Vysoké školy
  • Tematika školství
  • Státní správa
  • Neziskové organizace
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

Po - Pá 7:30 - 15:30
(provozní přestávka 9:00 - 9:30)
Elektronická podatelna:
posta@msmt_cz
ID datové schránky: vidaawt

Úřední sdělení
  • Dokumenty
  • Organizace školního roku
  • Školský zákon
  • Kariéra
  • Základní vzdělání
  • Státní maturita

© 2013 – 2019  MŠMT

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací