Vážené řešitelky, vážení
řešitelé,
blíží
se konec řešení Vašich projektů programu 1N. Tak jako každoročně v případě
průběžných zpráv jsou pro Vás i tentokrát připraveny tabulky, do kterých
zpracujte své závěrečné zprávy a vyúčtování řešení projektů programu 1N. I pro tento rok zůstává „v provozu“ podoba
formulářů, kterou znáte z let minulých, jen se mění obsah některých částí,
vzhledem k tomu, že jde o zprávu závěrečnou.
1)
Za
rok 2008 nebude poskytovatel vyžadovat samostatné zpracování průběžné zprávy, ale
pouze zprávy závěrečné, obsahující i informaci o posledním roku řešení.
2)
Příjemce povinen v souladu s čl. 7, odst.
3)
Informace k průběhu oponentního řízení a
formuláře pro zpracování závěrečné
zprávy, vyúčtování, posudků oponentů i
zápis z oponentního řízení najdete zde.
4)
VV souboru .rtf je připraven formulář pro textovou část závěrečné
zprávy (1N_zz08), která musí v části F3 C
obsahovat v ostavci III. informaci o realizaci projektu v roce 2008 a
zhodnocení výsledků dosažených v r. 2008, tj. v posledním roce řešení
projektu. Část F3 D se týká
kalkulace/vyúčtování uznaných nákladů za rok 2008, kde v odstavci V. „Seznam změn“ uveďte i komentář ve vztahu k přiloženému
výpisu z účetní evidence a jeho souhrnným položkám a k případným odchylkám
v celkových nákladech projektu. Pozor – příjemce provádí souhrnné
vyúčtování, včetně prostředků spolupříjemců! Poslední stránka je určena pro podpisy a razítko. Pokud nastaly během
roku 2008 jakékoliv změny v řešení projektu, případně
s dopadem na uznané náklady, uveďte jejich zdůvodnění a soulad
s cíli stanovenými pro r. 2008 v návrhu projektu, případně včetně
kopie či odkazu na souhlas poskytovatele s provedenou změnou.
V případě změn, které by nastaly během roku 2008 postupujte v souladu
s § 4 nařízení vlády č.461/2002 Sb., o účelové podpoře výzkumu a vývoje
z veřejných prostředků (viz také smlouva o poskytnutí podpory na projekt,
čl.10 odst.2).
5)
V souboru .xls (1N_zzfin08) je připraven sešit
s listy „F AB“, „F C“ a „F D“. Na listě „F AB“ nezapomeňte vyplnit
vložený řádek G02, tj. zařazení subjektu
podle jeho právní formy. Údaj je podstatný pro automatický výpočet
položky OS6 části A1. V případě potřeby rozšířit list F C o další řádky se
obraťte na Mgr. Arnolda Santuse -
santus@msmt.cz.
6)
Věnujte pozornost souladu položek kalkulace
v tabulkách .xls a na formuláři F3 D. V této souvislosti i souladu s částkami
uvedenými pro rok 2008 v tabulce čl.4 smlouvy, zejména pokud byly
(ze strany poskytovatele) upraveny ve vztahu k částkám, uvedeným
v návrhu projektu.
7)
O zúčtování finančních vztahů budou příjemci
účelové podpory včas informováni. Základním právním dokumentem pro tuto
oblast je vyhláška Ministerstva financí č. 551/2004 Sb., zásady a termíny
finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem.
8)
Požadovanou dokumentaci zašlete v termínech
stanovených výše uvedenou smlouvou na adresu Ministerstvo školství, mládeže a
tělovýchovy, odbor programů výzkumu a vývoje, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1,
k rukám Ing. Jany Hakenové.
Kopie této informace je rozesílána současně
elektronickou poštou všem řešitelům a na vědomí i členům odborného poradního
orgánu poskytovatele.
V Praze dne 26.5.2008.