Vážené řešitelky, vážení řešitelé,

 

blíží se konec řešení Vašich projektů programu 1N. Tak jako každoročně v případě průběžných zpráv jsou pro Vás i tentokrát připraveny tabulky, do kterých zpracujte své závěrečné zprávy a vyúčtování řešení projektů programu 1N.  I pro tento rok zůstává „v provozu“ podoba formulářů, kterou znáte z let minulých, jen se mění obsah některých částí, vzhledem k tomu, že jde o zprávu závěrečnou.

 

1)      Za rok 2008 nebude poskytovatel vyžadovat samostatné zpracování průběžné zprávy, ale pouze zprávy závěrečné, obsahující i informaci o posledním roku řešení.

2)      Příjemce povinen v souladu s čl. 7, odst. 5 a 6 smlouvy o poskytnutí podpory, uzavřené mezi příjemcem a poskytovatelem, zorganizovat závěrečné oponentní řízení, kterých by se měly prezenčně účastnit nejen 2 oponenti, ale také i zástupci poskytovatele (člen odborného poradního orgánu – zpravodaj Vašeho projektu, popř. tajemník).

3)      Informace k průběhu oponentního řízení a formuláře pro zpracování závěrečné zprávy,  vyúčtování, posudků oponentů i zápis z oponentního řízení najdete zde.

4)      VV souboru .rtf je připraven formulář pro textovou část závěrečné zprávy (1N_zz08), která musí v části F3 C obsahovat v ostavci III. informaci o realizaci projektu v roce 2008 a zhodnocení výsledků dosažených v r. 2008, tj. v posledním roce řešení projektu. Část F3 D se týká kalkulace/vyúčtování uznaných nákladů za rok 2008, kde v odstavci V. „Seznam  změn“ uveďte i komentář ve vztahu k přiloženému výpisu z účetní evidence a jeho souhrnným položkám a k případným odchylkám v celkových nákladech projektu. Pozor – příjemce provádí souhrnné vyúčtování, včetně prostředků spolupříjemců! Poslední stránka je určena pro podpisy a razítko. Pokud nastaly během roku 2008 jakékoliv změny v řešení projektu, případně s dopadem na uznané náklady, uveďte jejich zdůvodnění a soulad s cíli stanovenými pro r. 2008 v návrhu projektu, případně včetně kopie či odkazu na souhlas poskytovatele s provedenou změnou. V případě změn, které by nastaly během roku 2008 postupujte v souladu s § 4 nařízení vlády č.461/2002 Sb., o účelové podpoře výzkumu a vývoje z veřejných prostředků (viz také smlouva o poskytnutí podpory na projekt, čl.10 odst.2).

5)      V souboru .xls (1N_zzfin08) je připraven sešit s listy „F AB“, „F C“ a „F D“. Na listě „F AB“ nezapomeňte vyplnit vložený řádek G02, tj. zařazení subjektu  podle jeho právní formy. Údaj je podstatný pro automatický výpočet položky OS6 části A1. V případě potřeby rozšířit list F C o další řádky se obraťte na Mgr. Arnolda Santuse  - santus@msmt.cz.

6)      Věnujte pozornost souladu položek kalkulace v tabulkách .xls a na formuláři F3 D. V této souvislosti i souladu s částkami uvedenými pro rok 2008 v tabulce čl.4 smlouvy, zejména pokud byly (ze strany poskytovatele) upraveny ve vztahu k částkám, uvedeným v návrhu projektu.

7)      O zúčtování finančních vztahů budou příjemci účelové podpory včas informováni. Základním právním dokumentem pro tuto oblast je vyhláška Ministerstva financí č. 551/2004 Sb., zásady a termíny finančního vypořádání vztahů se státním rozpočtem.

 

8)      Požadovanou dokumentaci zašlete v termínech stanovených výše uvedenou smlouvou na adresu Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, odbor programů výzkumu a vývoje, Karmelitská 7, 118 12 Praha 1, k rukám Ing. Jany Hakenové.

 

Kopie této informace je rozesílána současně elektronickou poštou všem řešitelům a na vědomí i členům odborného poradního orgánu poskytovatele.

 

 

V Praze dne 26.5.2008.