Kritéria jsou formulována pro potřeby vnějšího hodnocení instituce a vytvářejí logický rámec, který umožňuje hodnotit podmínky, průběh a výsledky vzdělávání a školských služeb na úrovni školy, vzdělávacího programu a vedení pedagogického procesu. Tento rámec umožňuje sledovat dosahování cílů vzdělávání podle školních či akreditovaných vzdělávacích programů a vyhodnotit pokrok škol v čase. Agregované údaje jsou podkladem pro hodnocení efektivity vzdělávací soustavy a jejích částí.
Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání na školní rok 2021/2022 najdete zde: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Kriteria-hodnoceni/2021-2022-Kriteria-hodnoceni-podminek,-prubehu-a-v
Současně MŠMT schválilo také Plán hlavních úkolů České školní inspekce pro školní rok 2021/2022: https://www.csicr.cz/cz/Dokumenty/Plan-hlavnich-ukolu/2021-2022-Plan-hlavnich-ukolu-Ceske-skolni-inspekc