Řada ministrů školství ze zemí EU v debatě zdůraznila, že podpora odborného vzdělávání je klíčovým předpokladem zaměstnanosti, konkurenceschopnosti a ekonomické prosperity členských států i Evropy jako celku. Ministři se dále shodli na nutnosti přiblížit vzdělávací soustavu trhu práce nebo zkvalitnění výuky matematiky coby prvku podpory technického vzdělávání. Závěry jednání tak potvrdily, že změny, které nastolil Marcel Chládek v českém školství po svém příchodu do čela resortu, jdou správným směrem a jsou plně v souladu se vzdělávací politikou zemí EU.
Dalším tématem jednání byla oblast mládeže.Rada ministrů se shodla, že země EU musejí klást důraz na širší zapojení mladých lidí do všech demokratických rozhodovacích procesů. Tématem diskuse byly také socioekonomické problémy, které se dnes dotýkají stále většího počtu mladých lidí. Tyto problémy mohou být podle ministrů školství efektivně řešeny například prostřednictvím mezioborového přístupu, a to jak na evropské, tak národní nebo regionální a místní úrovni.