Setkání premiéra s ministrem školství se uskutečnilo netradičně v Národním pedagogickém muzeu J. A. Komenského nedaleko sídla Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Ministr školství předal premiérovi při přivítání tradiční dárky z oblasti školství – historické rýsovací potřeby a třídní knihu. Předseda vlády od ministra dostal rovněž bilanční zprávu, nakolik jeho resort plní programové prohlášení vlády, koaliční smlouvu či legislativní plán vlády. Ještě před společným jednáním proběhla rychlá prohlídka muzea.
Premiér Bohuslav Sobotka na tiskové konferenci po společném jednání ocenil vysoké nasazení, s jakým se ministr Chládek chopil své funkce šéfa resortu školství „Marcel Chládek se na svou funkci připravoval už jako opoziční politik, což je znát,“ řekl předseda vlády před novináři. Ocenil například jeho práci v oblasti příprav novely zákona o financování regionálního školství, uvítal plánované zavedení mistrovských zkoušek. Upozornil také na důležitost vysokoškolského zákona, který by podle jeho slov měl zvýšit důraz na vysokoškolské vzdělávání a modernizaci univerzit. Podle ministra školství bude novela vysokoškolského zákona připravena pro jednání vlády v září. „Neočekáváme žádné výrazné problémy. Časový harmonogram je připraven velmi podrobně a resort jej plní,“ reagoval na slova předsedy vlády ministr školství Marcel Chládek.
„Chci ocenit program podpory základních a mateřských škol,“ nechal se slyšet předseda vlády a dodal, že se schválením tohoto programu ve vládě podařilo splnit jeden ze závazků jeho kabinetu. Uvítal rovněž iniciativu ministra školství v rámci podpory zdravého životního stylu ve školách a aktivní snahy o zvýšení prestiže pedagogického povolání, a to jak navýšením platů o 3,5 %, tak přípravou legislativního zakotvení vyšší právní ochrany pedagogů.
Ministr školství Marcel Chládek předsedovi vlády za jeho hodnocení poděkoval a upozornil na fakt, že má jeho resort splněno už skoro 80 % toho, co si vláda v programovém prohlášení v oblasti školství vytyčila. Hovořil rovněž o problematice financování regionálního školství, a to včetně soukromých a církevních škol. Dalším z témat, které spolu oba politici probírali, bylo problémové čerpání z Operačního programu Výzkum a vývoj pro inovace (OP VaVpI), kde hrozí ztráta až 10 miliard korun. „Je to bohužel to nejsložitější, co jsem po svých předchůdcích zdědil,“ řekl ministr školství a dodal, že připravil krizový plán, který schválila tento týden vláda, a na jehož základě se bude resort snažit ztrátu minimalizovat. Ministr Chládek rovněž připomněl dokument Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2020. „Tento dokument bude po dobu několika příštích let určovat směr českého vzdělávacího systému a jeho priorit,“ řekl ministr školství Marcel Chládek.