ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Finanční podpora
    • Operační programy
    • Nadaná mládež
    • Financování zájmového vzdělávání
    • Zájmové a neformální vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • CZ PRES - ČESKÉ PŘEDSEDNICTVÍ V RADĚ EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Studium v zahraničí
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Fast track / Zrychlená vízová procedura
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Lektoráty a krajané – podpora českého kulturního dědictví
    • Češi v zahraničí
    • Mezinárodní projekty
    • Jazykové vzdělávání
    • Aktuality a publikace
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Časté chyby v žádostech

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Další vzdělávání ⁄ Akreditace v systému DVPP ⁄ Žádost o akreditaci ⁄ Časté chyby v žádostech

Časté chyby v žádostech

 

  Věnujte zvýšenou pozornost textu předkládaných vzdělávacích programů. Užívejte termíny, které jsou v souladu s platnými právními normami v oblasti školského práva. V textech vzdělávacích programů se vyjadřujte přesně, v případě potřeby uveďte podrobnější zdůvodnění. Přenesené významy a významy v uvozovkách nemůže akreditační komise akceptovat.

Název programu v databázi může mít jen omezený počet znaků. Z tohoto důvodu název zformulujte tak, aby se celý vešel do vymezeného pole. Věnujte zvýšenou  pozornost pravopisné stránce názvů, vaše zadání je přístupné veřejnosti a překlápí se automaticky i do do textu rozhodnutí o udělení akreditace.  Pokud je nezbytné název upřesnit, formulujte upřesnění v podnadpisu v listinné podobě žádosti.

 

Požadavky na předkládané vzdělávací programy studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů

Předkládá-li instituce k akreditaci vzdělávací program studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a k rozšíření odborné kvalifikace, je nutno uvádět název programů ve shodě s názvy studia uvedenými v §§ 2-9  vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů.

Žádost o schválení akreditace vzdělávacího programu studia ke splnění kvalifikačních předpokladů a studia ke splnění dalších kvalifikačních předpokladů musí navíc obsahovat:

profil absolventa, rozpracovaná témata stanovená Standardy pro udělování akreditací DVPP do dílčích témat s anotací, hodinovou dotací a jménem lektora ( Standardy, které jsou zpracovány, jsou k dispozici na webových stránkách MŠMT). Rozpracování dílčích témat uvádějte v přehledné tabulce:

 

Dílčí téma/modul:

 

Anotace dílčího tématu/modulu:

 

Hodinová dotace:

 

Lektor:

 

 Kvalifikační studia „Studium pedagogiky" a „Studium pro asistenty pedagoga" se realizují v souladu s ustanovením § 22 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, a § 4 vyhlášky č. 317/2005 Sb., o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, pouze v zařízeních pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Předmětné studium nemohou tedy realizovat jiné subjekty než zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, která dle § 115 zákona č.561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), zajišťují další vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení, poskytují školám a školským zařízením poradenství v otázkách metodiky a řízení škol a školských zařízení a dále zprostředkovávají informace o nových směrech a postupech ve vzdělávání a zajišťují koordinaci podpůrných činností pro školy a školská zařízení, rozvojových programů a dalších akcí. Dle § 7 odst. 5 školského zákona jsou jedním z druhů školských zařízení.

 

Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky

Téma první pomoci pro pedagogické pracovníky je standardizováno tak, že je třeba použít ustálený název pro vzdělávací program tohoto typu, a to Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky. Stanovená hodinová dotace je minimálně 20 hodin, s podílem cca 50% praxe a 50%.

Instruktor školního lyžování - viz http://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/programy-s-oznacenim-instruktor

Vzdělávací programy výuky cizích jazyků v systému DVPP

Cílem akreditovaných programů DVPP, je získat či rozvíjet u pedagogických pracovníků kompetence, které směřují ke zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu - tedy ve prospěch žáků.Při sestavování vzdělávacího programu je nutné na tuto zásadu myslet a vzdělávací program v tomto směru i tematicky zaměřit (MŠMT doporučuje konzultaci s vedením škol), seznámení s metodikou výuky cizího jazyka je samozřejmou součástí programu. Pro jazykové vzdělávací programy nejsou stanoveny standardy, ale důležitou informací je při sestavování žádosti o akreditaci uvedení klasifikace vstupních předpokladů a výstupních znalostí podle evropského referenčního rámce pro cizí jazyky (SERR).

 

Vzdělávací programy s využitím IT

 U vzdělávacích programů vztahujících se k ICT je vždy třeba konkretizovat materiální a technické  zabezpečení (počet PC, interaktivních tabulí , využívaný software...) vzhledem k počtu účastníků a vzdělávacímu cíli konkrétní akce. Častým nedostatkem je disproporce mezi časovou náročností stanoveného cíle vzdělávacího programu (naučí se, procvičí , vytvoří…) a nepřiměřeně nízkou uváděnou hodinovou dotací. Jde-li o procvičení či ovládnutí nějaké dovednosti, je nuté zajistit, aby každý účastník měl k dispozici samostatný PC, a v žádosti to uvést.

 

Vzdělávací oblasti, jimž akreditaci v systému DVPP  udělit nelze

Predmětem vzdělávání v rámci systému DVPP nejsou:

  • Oblasti  psychologické diagnostiky -  patří do oblasti mimo kompetence pedagogických pracovníků (např.: psychologický rozbor dětské kresby či rozbor písma)
  • Terapie - s výjimkou terapií stanovených vyhláškou č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních (např. arteterapie, muzikoterapie), avšak pouze pro psychology či speciální pedagogy.
  • Masáže -  nepatří do dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, neboť není součástí výchovy a vzdělávání, které pedagogičtí pracovníci vykonávají.
  • Čeština pro cizince - nelze akreditovat v systému DVPP, neboť znalost českého jazyka a zkouška z Čj pro pedagogické pracovníky - cizince, není součástí odborné kvalifikace, ale je jedním z předpokladů pro výkon činnosti pedagogického pracovníka.  Specifika výuky češtiny pro učitele českého jazyka, kteří učí žáky-cizince, lze ale zařadit do DVPP.
  • Lektorské dovednosti – kompetence nesměřují prioritně do kvality výchovně vzdělávacího procesu pedagogických pracovníků.

 

 

Nahoru

Navigace v sekci

  • Akreditace v systému DVPP
    • Aktuality
    • Žádost o akreditaci
      • Elektronická přihláška
      • Jak zpracovat žádost o akreditaci
      • Osvědčení
      • Podmínky akreditace programů realizovaných formou webináře nebo videokonference
      • Prodloužení akreditace vzdělávacího programu
      • Akreditace vzdělávací instituce
      • Časté chyby v žádostech
      • Požadované řazení dokumentů v žádosti, adresa MŠMT pro podání žádosti
      • Postup žadatele při výzvě k využití práva nahlížet do spisu a podání návrhu na doplnění žádosti
    • Standardy a metodická doporučení
    • Akreditační komise a termíny
    • Kontrolní činnost MŠMT
    • Databáze udělených akreditací v systému DVPP
    • Archiv
  • Autorizace a Národní soustava kvalifikací
  • Rekvalifikace
  • Kariérové poradenství
  • Další vzdělávání a celoživotní učení
  • Statistická šetření a průzkumy v dalším vzdělávání
  • Seznam standardizovaných jazykových zkoušek
  • Aktuality ve vzdělávání dospělých

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Vysoké školy
  • Státní správa
  • Neziskové organizace
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_cz
ID datové schránky: vidaawt

Úřední sdělení
  • Dokumenty
  • Organizace školního roku
  • Školský zákon
  • Kariéra
  • Základní vzdělání
  • Státní maturita

© 2013 – 2023  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací