Předpoklady a vzdělávací potřeby pedagogů
Agentura Faktum vypracovala pro ministerstvo Analýzu předpokladů a vzdělávacích potřeb pedagogických pracovníků pro
zkvalitnování jejich pedagogické práce. Analýza má dvě části. Jedna se zaměřuje na učitele základních a středních
škol, druhá na studenty pedagogických fakult a studenty nepedagogických oborů.
Postoje a názory veřejnosti: školství a vzdělávání
Agentura Stem pro ministerstvo provedla sociologický výzkum zaměřený na postoje a očekávání veřejnosti k oblasti
školství, výchovy a vzdělávání. V první části sledovali názory na řízení regionálního školství, v části druhé na
postoje rodičů a žáků ke vzdělávání.
Nejčastější problémy při tvorbě školních programů
Jaké problémy při tvorbě školního vzdělávacího programu a jeho převedení do praxe mají základní školy
nejčastěji? S čím se budou muset v této oblasti pravděpodobně potýkat v nejbližší době? O tom
informuje zpráva z konzultačního centra Národního institutu pro další vzdělávání.
Analýza Bílé knihy
Dokument Analýza naplnění cílů Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice v roce 2001 vyhodnocuje,
do jaké míry byly naplněny cíle stanovené v roce 2001 v Národním programu rozvoje vzdělávání v České republice
neboli v Bílé knize.
Školská reforma v pedagogickém výzkumu
Analýza nálezů pedagogického výzkumu na téma obsah a cíle vzdělávání (tzn. kurikulum), výuka, školní klima,
učitelské vzdělávání.
Monitoring implementace kurikulární reformy
Jak je školská reforma přijímána školskou veřejností? V průběhu roku 2008
probíhalo rozsáhlé šetření Ústavu pro informace ve vzdělávání (ÚIV).