Tématicky zaměřené zprávy z šetření PISA - PISA in Focus jsou publikovány na stránkách OECD
Dosud byly vydány následující zprávy:
č. 74: Jak velkým problémem je šikana ve škole? PISA in Focus 74 2017, eng pdf
č. 73: Strávili žáci dostatečně dlouhou dobu učením? PISA in Focus 73 2017, eng pdf
č. 72: Co opravdu vědí 15letí o penězích? PISA in Focus 72 2017, eng pdf
č. 71: Jsou žáci šťastní? PISA in Focus 71 2017, eng pdf
č. 70: Co víme o výběru učitelů a jejich profesním rozvoji v zemích s výbornými výsledky vzdělávání? PISA in Focus 70 2017, eng pdf
č. 69: Očekávají 15letí chlapci a dívky profesní kariéru v oblasti přírodních věd? PISA in Focus 69 2017, eng pdf
č. 68: Kde se v posledním desetiletí zlepšila spravedlnost ve vzdělávání? PISA in Focus 68 2017, eng pdf
č. 67: Zaměřeno na výsledky PISA 2015 PISA in Focus 67 2016, eng pdf
č. 66: Jak hodnotí PISA přírodovědnou gramotnost? PISA in Focus 66 2016, eng pdf
č. 65: Měli by se všichni žáci učit složitou matematiku? PISA in Focus 65 2016, eng pdf
č. 64: Existují rozdíly v tom, jak zvýhodnění a znevýhodnění žáci používají internet? PISA in Focus 64 2016, eng pdf
č. 63: Jsou znevýhodněným žákům poskytovány stejné příležitosti k učení matematiky? PISA in Focus 63 2016, eng pdf
č. 62: Chybí žákům s horšími výsledky vzdělávací příležitosti? PISA in Focus 62 2016, eng pdf
č. 61: Je memorování dobrou strategií pro výuku matematiky? PISA in Focus 61 2016, eng pdf
č. 60: Kdo jsou žáci s horšími výsledky vzdělávání? PISA in Focus 60 2016. eng pdf
č. 59: Záleží na tom, kolik času tráví žáci online na internetu mimo školu? PISA in Focus 59 2016, eng pdf
č. 58: Kdo se chce stát učitelem? PISA in Focus 58 2015, eng pdf
č. 57: Mohou školy pomoci integrovat přistěhovalce? PISA in Focus 57 2015, eng pdf
č. 56: Jak si žáci věří v řešení matematických problémů? PISA in Focus 56 2015, eng pdf
č. 55: Kdo jsou nejlepší online čtenáři? PISA in Focus 55 2015, eng pdf
č. 54: Přispívá více vyučovacích hodin k lepšímu učení? PISA in Focus 54 2015, eng pdf
č. 53: Může být vyrovnán rozdíl ve výsledcích žáků z nepřistěhovalackých rodin a žáků-migrantů? PISA in Focus 53 2015, eng pdf
č. 52: Jak se školy změnily za posledních deset let? PISA in Focus 52 2015, eng pdf
č. 51: Co rodiče očekávají od školy, kam umístí své dítě? PISA in Focus 51 2015, eng pdf
č. 50: Ovlivňuje vztah učitel–žák to, zda se žáci cíti ve škole dobře? PISA in Focus 50 2015, eng pdf
č. 49: Co se skrývá za nerovností pohlaví ve vzdělávání? PISA in Focus 49 2015, eng pdf
č. 48: Musíte se matematiky obávat? PISA in Focus 48 2015, eng pdf
č. 47: Jak se vyvíjí výsledky žáků v čase? PISA in Focus 47 2015, eng pdf
č. 46: Udržují domácí úkoly nerovnosti ve vzdělávání? PISA in Focus 46 2014, eng pdf
č. 45: Udržují si země s vysokým průměrným skóre v PISA svůj náskok i pro mladé dospělé (do 30 let věku)? PISA in Focus 45 2014, eng pdf
č. 44: Jak spravedlnost v alokaci zdrojů souvisí s výsledky žáků? PISA in Focus 44 2014, eng pdf
č. 43: Opakují znevýhodnění studenti častěji ročníky? PISA in Focus 43 2014, eng pdf
č. 42: Kdy je soutěžení mezi školami prospěšné? PISA in Focus 42 2014, eng pdf
č. 41: Vědí 15letí, jak hospodařit s penězi? PISA in Focus 41 2014, eng pdf
č. 40: Mají k předškolnímu vzdělávání přístup ti, kteří ho nejvíce potřebují? PISA in Focus 40 2014, eng pdf
č. 39: Má selekce studentů do různých tříd a škol vliv na jejich motivaci k učení? PISA in Focus 39 2014, eng pdf
č. 38: Jsou 15letí žáci kreativní při řešení problémů? PISA in Focus 38 2014, eng pdf
č. 37: Mají žáci touhu a vůli být úspěšní? PISA in Focus 37 2014, eng pdf
č. 36: Má povolání rodičů vliv na výsledky žáků? PISA in Focus 36 2014, eng pdf
č. 35: Kdo jsou záškoláci? PISA in Focus 35 2014, eng pdf
č. 34: Které země mají nejlepší výsledky a úspěšné reformy v oblasti vzdělávání? PISA in Focus 34 2013, eng pdf
č. 33: Co nám výsledky žáků-migrantů mohou napovědět o kvalitě vzdělávacích systémů? PISA in Focus 33 2013, eng pdf
č. 32: Dosahují žáci lepších výsledků ve školách s klasickými třídami? PISA in Focus 32 2013, eng pdf
č. 31: Kdo jsou akademicky všestranní žáci? PISA in Focus 31 2013, eng pdf
č. 30: Mohly by strategie učení snížit výkonnostní mezeru mezi zvýhodněnými a znevýhodněnými žáky? PISA in Focus 30 2013, eng pdf
č. 29: Závisí čtenářské dovednosti žáků-migrantů na tom, jak dlouho jsou ve své nové zemi? PISA in Focus 29 2013, eng pdf
č. 28: Čím jsou odlišné školy ve městech? PISA in Focus 28 2013, eng pdf
č. 27: Záleží na tom, jakou školu žák navštěvuje? PISA in Focus 27 2013, eng pdf
č. 26: Hodnocení žáků – očekávání PISA in Focus 26 2013, eng pdf
č. 25: Směřují státy ke spravedlivějším vzdělávacím systémům? PISA in Focus 25 2013, eng pdf
č. 24: Co si žáci myslí o škole? PISA in Focus 24 2013, eng pdf
č. 23: Jaká jsou očekávání žáků po ukončení střední školy? PISA in Focus 23_2012, eng pdf
č. 22: Jak ovlivňuje vzdělání přistěhovalců zařazení jejich dětí do škol s vyšší koncentrací migrantů? PISA in Focus 22_2012, eng pdf
č. 21: Cítí dnešní dospívající odpovědnost za životní prostředí? PISA in Focus 21_2012, eng pdf
č. 20: Podporují vzdělávací vouchery rovný přístup ke vzdělávání? PISA in Focus 20_2012, eng pdf
č. 19: Existuje ve vzdělání druhá šance? PISA in Focus 19_2012, eng pdf
č. 18: Souvisí výsledky žáků s dostupností mimoškolních aktivit v rámci školy? PISA in Focus 18_2012, eng pdf
č. 17: Jsou velká města pro vzdělávání přínosem nebo překážkou? PISA in Focus 17_2012, eng pdf
č. 16: Zlepšuje systém odměňování závislý na výsledcích žáků vyučovací proces? PISA in Focus 16_2012, eng pdf
č. 15: Jak "zelení" jsou dnešní 15letí? PISA in Focus 15_2012, eng pdf
č. 14: Jak si chlapci a dívky představují svoji kariéru? PISA in Focus 14_2012, eng pdf
č. 13: Koupí se penězi výsledky v PISA? PISA in Focus 13_2012, eng pdf
č. 12: Jsou chlapci a dívky připraveni pro digitální věk? PISA in Focus 12_2012, eng pdf
č. 11: Jak se vzdělávací systémy přizpůsobují rostoucímu počtu žáků-migrantů? PISA in Focus 11_2012, eng pdf
č. 10: Jak mohou rodiče pomoci svým dětem, aby uspěly ve škole? PISA in Focus 10_2012, eng pdf
č. 9: Autonomie škol a odpovědnost: Jsou spojené s výkony žáků? PISA in Focus 9_2012, eng pdf
č. 8: Čtou dnes děti pro radost? PISA in Focus 8_2012, eng pdf
č. 7: Soukromé školy: Kdo z nich má prospěch? PISA in Focus 7_2012, eng pdf
č. 6: Pokud žáci opakují ročník nebo odcházejí předčasně ze vzdělávání, co to znamená pro vzdělávací systém? PISA in Focus 6_2012, eng pdf
č. 5: Jak někteří žáci překonávají svoje socioekonomické zázemí? PISA in Focus 5_2012, eng pdf
č. 4: Zhoršuje se kázeň ve škole? PISA in Focus 4_2012, eng pdf
č. 3: Vyplatí se investice do vzdělávání po vyučování? PISA in Focus 3_2012, eng pdf
č. 2: Zlepšování výsledků žáků: je nutné postupovat od nejslabších PISA in Focus 2_2012, eng pdf
č. 1: Předškolní vzdělávání a výsledky v PISA PISA in Focus 1_2012, eng pdf