ePrivacy and GPDR Cookie Consent by TermsFeed Generator
Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Základní informace
    • Služby veřejnosti
    • Legislativa
    • Hospodaření resortu
    • Kariéra na MŠMT
    • Pro novináře
    • Archiv
  • Vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Pedagogičtí pracovníci
    • Společné vzdělávání
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Školní stravování
    • Další vzdělávání
    • Školský rejstřík
    • Organizace školního roku
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Finanční podpora
    • Operační programy
    • Nadaná mládež
    • Financování zájmového vzdělávání
    • Zájmové a neformální vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Projekty sdílených činností
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
  • EU a zahraničí
    • Pomoc Ukrajině
    • CZ PRES - ČESKÉ PŘEDSEDNICTVÍ V RADĚ EU
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Studium v zahraničí
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • EU
    • Studium cizinců v České republice
    • Financování - výzvy a peněžní dary
    • Fast track / Zrychlená vízová procedura
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Lektoráty a krajané – podpora českého kulturního dědictví
    • Češi v zahraničí
    • Mezinárodní projekty
    • Jazykové vzdělávání
    • Aktuality a publikace
  • Fondy EU
    • Národní plán obnovy
    • OP JAK (2021-2027)
    • OP VVV (2014-2020)
    • OP VaVpI (2007-2013)
    • OP VK (2007-2013)
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Školství v ČR ⁄ Strategické a koncepční dokumenty ⁄ Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020

Vláda v polovině listopadu 2014 podpořila Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020. Vznikla na návrh MŠMT. Reaguje na neustálý vývoj digitálních technologií a počítá s postupným zapojením moderních technologií do výuky.  

children-593313-640.jpg

 
Stáhněte si text Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. 

Základní informace ke Strategii digitálního vzdělávání do roku 2020

1. Co je Strategie digitálního vzdělávání?
Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020 (dále SDV) je dokument schválený 12. listopadu 2014 usnesením vlády ČR č. 927/2014, který se zaměřuje na vytvoření vhodných podmínek a nastavení procesů, které povedou k cílům, metodám a formám vzdělávání odpovídajícím současnému stavu poznání, požadavkům  společenského života i trhu práce, ovlivněným rozvojem digitálních technologií a informační společnosti. Posláním SDV je iniciace změn jak v oblasti  metod  a forem vzdělávání, tak v oblasti cílů vzdělávání. SDV vznikala v roce 2014 dialogem MŠMT se zástupci odborné veřejnosti, neziskového sektoru a všech zájemců, kteří se do diskuze jednotlivých opatření zapojili.

2. Jak je SDV provázána s dalšími aktivitami státu?
Vznik SDV si vyžádala aktualizovaná Státní politika v elektronických komunikacích Digitální Česko v. 2.0, Cesta k digitální ekonomice (UV č. 203 z 20. 3. 2013), která ukládá opatřením č. 16 MPSV ve spolupráci s MŠMT vypracovat strategii pro zvýšení digitální gramotnosti a rozvoj elektronických dovedností občanů. MŠMT vytvořilo SDV, která se zabývá především počátečním vzděláváním (mateřské, základní, střední a částečně i vysoké školy), MPSV vytvořilo Strategii digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020, která se zabývá dalším vzděláváním dospělých.
Obsahově SDV navazuje na Strategii vzdělávací politiky České republiky do roku 2020, je provázána s dalšími aktivitami a dokumenty, viz Dokumenty ke stažení.

3. Jaké jsou cíle SDV?
SDV formuluje tři prioritní cíle:

  1. otevřít vzdělávání novým metodám a způsobům učení prostřednictvím digitálních technologií,
  2. zlepšit kompetence žáků v oblasti práce s informacemi a digitálními technologiemi,
  3. rozvíjet informatické myšlení žáků.

SDV seskupuje opatření do sedmi hlavních směrů intervence, které směřují k naplnění hlavní vize strategie:

  1. Zajistit nediskriminační přístup k digitálním vzdělávacím zdrojům.
  2. Zajistit podmínky pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení žáků.
  3. Zajistit podmínky pro rozvoj digitální gramotnosti a informatického myšlení učitelů.
  4. Zajistit budování a obnovu vzdělávací infrastruktury.
  5. Podpořit inovační postupy, sledování, hodnocení a šíření jejich výsledků.
  6. Zajistit systém podporující rozvoj škol v oblasti integrace digitálních technologií do výuky a do života školy.
  7. Zvýšit porozumění veřejnosti cílům a procesům integrace technologií do vzdělávání.

K naplnění opatření ve všech 7 směrech intervence stanovuje SDV celkem 43 dílčích aktivit.

4. Kdo na realizaci SDV pracuje?
Od 1. února 2016 je za řízení SDV zodpovědný Řídící výbor SDV složený ze zástupců dotčených útvarů MŠMT a dalších organizací, který se schází pravidelně jednou měsíčně. Koordinaci aktivit realizuje pracovní skupina (tzv. užší vedení), která se na MŠMT schází minimálně jednou týdně. Do realizace jednotlivých aktivit a SDV jsou zapojeny nejen věcně příslušné odbory MŠMT, ale i další organizace v rezortu vzdělávání. Snahou je zapojovat instituce formálního i neformálního vzdělávání, firmy, neziskové organizace i jedince.

5. Jak je zajištěno financování SDV?
V některých případech spočívá podpora digitálního vzdělávání pouze v jiném přístupu k aktivitám, které jsou běžnou součástí agendy rezortu vzdělávání. V některých jsou nutné změny, jejichž realizace si vyžádá finanční prostředky. Financování Strategie digitálního vzdělávání je plánováno především s podporou Evropského sociálního fondu z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání, jeho prioritní osy 3 „Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání“. Zároveň se počítá s využití prostředků z dalších fondů, zejména IROP, případně OPZ.

6. Jak souvisí SDV s aktuálními prioritami MŠMT?
Zahájením prací na realizaci SDV se témata digitálního vzdělávání dostala do běžných agend rezortu školství, tedy i do současných priorit MŠMT. Např. v kariérním systému se počítá s požadavky na učitele regionálního školství v oblasti digitálních kompetencí. Pro plánovanou reformu financování regionálního školství je myšleno na podpůrné role pro zajištění správy infrastruktury ve školách a pro metodické vedení škol, správců sítí a ICT metodiků. Digitální vzdělávání má i úzké propojení na problematiku společného vzdělávání, ve kterém hrají digitální technologie důležitou roli.

Záměrem SDV je propojovat a kriticky posuzovat vliv moderního světa digitálních technologií se všemi dimenzemi života českých škol i ministerstva samotného. SDV se také dotýká celoživotního vzdělávání a neformálního vzdělávání, důrazem na otevřené vzdělávání dává vzkaz každému občanovi ČR, že díky technologiím je možné posouvat hranice svého poznání a zkušeností i mimo školy a činit tak v průběhu celého života.

Nahoru

Navigace v sekci

  • Strategické a koncepční dokumenty
    • Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+
    • Strategie vzdělávací politiky 2020
    • Dlouhodobé záměry ČR
    • Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020
      • Aktuality v oblasti digitálního vzdělávání
      • Postup realizace strategie
      • Odkazy a další zdroje k digitálnímu vzdělávání
    • Bílá kniha - Národní program rozvoje vzdělání v ČR 2002
    • Ostatní koncepční dokumenty do roku 2015
  • Soubory pedagogicko-organizačních informací
  • Statistika školství
  • Ekonomika školství
  • IPs projekty z OP JAK
  • Jazykové vzdělávání, ECML
  • Státní maturita
  • Vzdělávací soustava
  • Jednoleté kurzy cizích jazyků
  • Rozcestník školských portálů
  • Doklady o vzdělání - vysvědčení, výuční listy a diplomy (mimo dokladů z VŠ)
  • Posuzování zahraničního středoškolského studia pro zdravotní a sociální účely
  • Uznání zahraničního vzdělání (s výjimkou VŠ)
  • Legalizace – ověření dokladů o vzdělání v ČR pro zahraničí (mimo dokladů z VŠ)
  • Europass ČR
  • Prevence rizikového chování

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Vysoké školy
  • Plán veřejných zakázek 2023
  • Neziskové organizace
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

pondělí a středa - 7:30-17:00
úterý a čtvrtek - 7:30-15:30
pátek - 7:30-14:00


8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)

Elektronická podatelna:
posta@msmt_cz
ID datové schránky: vidaawt

Úřední sdělení
  • Dokumenty
  • Organizace školního roku
  • Školský zákon
  • Kariéra
  • Základní vzdělání
  • Státní maturita

© 2013 – 2023  MŠMT

Nastavení soubrů cookies

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací