Skoč na obsah Skoč na navigaci

MŠMT ČR MŠMT ČR

Navigace

  • Ministerstvo
    • Služby veřejnosti
    • Pro novináře
    • Kariéra na MŠMT
    • Aktuality
    • Hospodaření resortu
    • Legislativa
    • Genderová rovnost
    • Projektová kancelář MŠMT
    • Projekt RIS MŠMT
    • Kontrola a dozor
    • Základní informace
    • Archiv sekce Ministerstvo
  • Vzdělávání
    • Společné vzdělávání
    • Školství v ČR
    • Školní stravování
    • Předškolní vzdělávání
    • Základní a základní umělecké vzdělávání
    • Střední vzdělávání
    • Vyšší odborné vzdělávání
    • Vysoké školství
    • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
    • Další vzdělávání
  • Mládež
    • Aktuality
    • Politika mládeže
    • Finanční podpora
    • Operační programy
    • Nadaná mládež
    • Financování zájmového vzdělávání
    • Zájmové a neformální vzdělávání
    • Mezinárodní spolupráce
    • Letní tábory
    • Odkazy
    • Kontakty
    • Archiv
  • Sport
    • Kontakty
    • Národní rada pro sport
    • Dokumenty
    • Akreditace - změna od 1. 1. 2020
    • Antidoping
    • Sport
    • Neinvestiční dotace
    • Investiční dotace
    • ARCHIV
  • Výzkum a vývoj
    • Aktuality
    • Dokumenty a legislativní předpisy
    • Podpora výzkumu a vývoje
    • Mezinárodní spolupráce ve výzkumu a vývoji
    • Evropský výzkumný prostor
    • Veřejné rejstříky, registry a seznamy
    • Ceny ministra ve VaVaI
    • Ostatní
    • Odkazy
  • EU a zahraničí
    • Erasmus+ a Evropský sbor solidarity
    • Fondy EHP
    • Studium v zahraničí
    • Uznávání kvalifikací a vzdělání v EU
    • EU
    • Mezinárodní smlouvy, organizace a sankce
    • Mezinárodní projekty
    • Fast track / Zrychlená vízová procedura
    • Jazykové vzdělávání
    • Aktuality a Publikace
  • Fondy EU
  • Marwel seznam

    Moje menu

    Přidat stránku pod názvem:

    Naposledy čtené články

    • Žáci cizinci

Vyhledávání

Přihlášení   Registrace
x


Poslat heslo

Přepínání jazyků

Výběr jazyka englishEN
Titulní stránka ⁄ Vzdělávání ⁄ Společné vzdělávání ⁄ 7. FAQ A FORMULÁŘ PRO DOTAZY ⁄ FAQ - Často kladené otázky ⁄ Žáci cizinci

Žáci cizinci

Rád bych se zeptal v souvislosti se změnou § 16 školského zákona na vzdělávání jedné konkrétní skupiny žáků – žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ). Zajímalo by mě, jakým způsobem se změní vzdělávání těchto žáků poté, co vejde v platnost novela školského zákona zavádějící společné vzdělávání na školách, k čemuž by mělo dojít 1. září 2016: Jaká podpůrná opatření budou moci školy při práci s těmito žáky využít? Do jaké kategorie žáků se speciálními vzdělávacími potřebami tito žáci patří? Existují diagnostické nástroje pro určení vzdělávacích potřeb těchto žáků? Jsou na tuto skupinu žáků připravena školská poradenská zařízení, která dávají školám doporučení pro uplatnění podpůrných opatření? Jakým způsobem bude vzdělávání žáků s OMJ financováno ze strany MŠMT (především v období září-prosinec 2016, na které zatím není vypsán žádný rozvojový program). Sleduji pečlivě všechny informace týkající se společného vzdělávání, metodické průvodce, vyhlášky, opatření, newsletter MŠMT, a ve všech těchto materiálech se píše o různých skupinách znevýhodněných žáků (žáci se sluchovým postižením, s lehkým mentálním postižením, s vadami řeči atp.), ale nenašel jsem žádná doporučení, výukové postupy ani jiné informace pro práci se žáky s OMJ. Zdá se, že s touto skupinou žáků jako by se v materiálech ke společnému vzdělávání téměř nepočítalo. Jakožto koordinátor integrace na základních a mateřských školách na MČ Praha-Libuš, kde tvoří žáci s OMJ (děti-cizinci a děti z národnostních menšin) značnou část všech žáků (10 % - 30 % všech žáků), je pro nás vzdělávání této skupiny žáků zcela zásadní a rádi bychom proto měli dostatečné informace o tom, jak k ní po zavedení společného vzdělávání na školách přistupovat. Prosím tedy o informace na toto téma, případně o informaci, kde je mohu najít?

Vzdělávání žáků cizinců řeší §20 školského zákona, problematika těchto žáků je v kompetenci NIDV. Žáci s odlišným mateřským jazykem, kteří budou mít speciální vzdělávací potřeby, které mohou být ve spojitosti se znalostí, případně neznalostí jazyka, budou od 1. 9. 2016, patřit do skupiny žáků s odlišnými životními podmínkami a z odlišného kulturního prostředí, budou mít nárok na podpůrná opatření. Jedná se zejména o podporu výuky českého jazyka, rozsah je uveden v příloze č. 1 k vyhlášce č. 27/2016 Sb., podpora je pro žáky MŠ, ZŠ i SŠ. Současně tito žáci mají nárok na podporu v přípravě na školu od 2. stupně PO, pedagogické intervence, pokud to bude třeba, tak mohou obdržet všechna podpůrná opatření jako žáci majoritní populace.

Nahoru

Navigace v sekci

  • Společné vzdělávání
  • Školství v ČR
  • Školní stravování
  • Předškolní vzdělávání
  • Základní a základní umělecké vzdělávání
  • Střední vzdělávání
  • Vyšší odborné vzdělávání
  • Vysoké školství
  • Spec.vzděl., prevence, inst. vých.
  • Další vzdělávání

Důležité odkazy

Metodický portál RVP

Národní ústav pro vzdělávání

Česká školní inspekce

Národní institut pro další vzdělávání

Cermat

Národní soustava kvalifikací

Uplatnění absolventů škol

Europass

Patička

small-logo.png Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

mapa stránek | novinky e-mailem | prohlášení o přístupnosti | RSS 


Rejstříky, databáze
  • Statistika školství
  • Pro veřejnost
  • O školské statistice
  • Sběry statistických dat
  • Statistické výstupy a analýzy
  • Číselníky a klasifikace
  • Adresáře školských institucí
  • Důležité odkazy
  • Školský rejstřík
  • Vysoké školy
  • Státní správa
  • Neziskové organizace
  • Otevřená data
  • PORTÁL YOUR EUROPE
Kontakt pro veřejnost

Karmelitská 529/5
118 12 Praha 1
tel. ústředna:
+420 234 811 111

Podatelna pro veřejnost:

Po až Pá 7:30 - 15:30
8:30 - 9:30 - bezpečnostní přestávka
(více informací ZDE)
Elektronická podatelna:
posta@msmt_cz
ID datové schránky: vidaawt

Úřední sdělení
  • Dokumenty
  • Organizace školního roku
  • Školský zákon
  • Kariéra
  • Základní vzdělání
  • Státní maturita

© 2013 – 2021  MŠMT

Tvorba webových stránek a aplikací Tvorba webových stránek a aplikací