V části věnované vzdělávání se ministři shodli, že kreativitu, inovativnost a digitální kompetence je třeba u dětí
podporovat už v mateřských a základních školách. Rada se dále věnovala hodnocení dosavadních výsledků evropské
spolupráce ve vzdělávání a odborné přípravě a důkladně projednala možnosti jejího pokračování v následujících pěti
letech. Klíčový význam přitom ministři přikládají další podpoře odborného vzdělávání.
Hlavním bodem jednání v oblasti mládeže byla rozprava o způsobech posilování účasti mladých v demokratickém životě
Evropy. „Čím dříve zapojíme mládež do demokratických procesů, tím lépe pro celou společnost“, uvedl
ministr Chládek, který připomněl klíčový význam občanského vzdělávání a svým kolegům tlumočil
pozitivní zkušenosti České republiky s úspěšnými projekty, jakými jsou školní parlamenty a volby nanečisto.
V oblasti sportu ministři diskutovali zejména o využití potenciálu sportu pro rozvoj průřezových dovedností a o
rozvoji spolupráce mezi školami a sportovními organizacemi. Ministr blíže představil projekty „Hodina pohybu navíc“ a
„Česko sportuje“, které jsou v souladu s iniciativami na podporu pohybové aktivity dětí v dalších evropských
zemích.